håndarbeide

ORIGINAL: 2barns

ORIGINAL: MM88

Går for d meste i strikking og sying her :) Holder på å strikke babyteppe. Liker godt å sy etter stichery motiv også :) Tenkte å bestille litt store bokstaver av tre og kanskje litt rammer etterhvert så jeg kan male til arnerommet :) Har også heklet gulvteppe av gamle sangetøy, går fort og blir kjempe fint :)

gulvteppe av gammle sengetøy??+
det kunne jeg tenkt meg å se!!

Jeg og [:D]

de voksiposene er super enkle.
du klipper til en dyne etter en voksipose,
syr rundt.
lager en ny pose til dyna.. gammelt dynetrekk eller no.
også lager du en fin pose utenpå..
trer i tråer der det skal være tråer..

jeg brukte vel en kveld på min pose...

hørest litt spennende ut,har du noen bilder?bare så eg kunne sett,lettere og skjønne  "tegninga" da[:)]

ORIGINAL: aprilbarn

ORIGINAL: *obaibi*

Aprilbarn: Så flink du er!! Må bestille deg til 2 års dagen tror jeg[:D]

takk [:)] men tror de fleste skal klare dette bare man er tolmodig nok og er villig til å prøve og feile litt! Drømmehagenkaka brukte jeg over 10 timer på tilsammen (figurene som tok lengst tid + å lage fondant i så mange ulike farger) ikke lurt[:)] å vente til kvelden før iallefall [:D] jeg søker opp bilder på google og henter inspirasjon fra flere og lager min egen versjon. Kjempegøy! Tenkte jeg skulle lage traktorkake til 2 årsdagen til fadderbarnet mitt på januar! Gleder meg!

Hmm, at alle kan klare det tviler jeg sterkt på.. Men oi, 10 timer!! Det er lenge på en kake.. Men ble jo fint da[:)]

dytt dytt[:)]noen som har bilde av hjemmelaga voksi pose,eller litt mer detaljert oppskrift...hadde vert så fint og se eit bilde,for og vite ka man arbeider mot[:)]

ORIGINAL: atira

ORIGINAL: MM88

Går for d meste i strikking og sying her :) Holder på å strikke babyteppe. Liker godt å sy etter stichery motiv også :) Tenkte å bestille litt store bokstaver av tre og kanskje litt rammer etterhvert så jeg kan male til arnerommet :) Har også heklet gulvteppe av gamle sangetøy, går fort og blir kjempe fint :)

gulvteppe av gammle sengetøy??+
det kunne jeg tenkt meg å se!!

Jeg og [:D]

Kjempe enkelt og lage :) Ta en gammel dyne og klipp den så du får ca 4-5 cm breie remser. De første gangene satt jeg på alle fire og klipte lange remsene, helt til svigermor sa jeg bare kunne klippe små hakk i enden og rive, mye enklere :) Så syr man sammen alle remsene og surrer det samme til en stoor ball. Hvor mange sengetøy man bruker kommer ann på hvor stort teppe man vil ha, men det går jo ann å begynne med for eks to dynetrekk og sy på mere om man vil. Også er det fint å bruke litt forskjellige, men helst i litt like farger. Da får man litt mønster i teppe :) Jeg har heklet to små runde som jeg har ilag også har jeg fått et stort ett av svigermor. Når man har sydd sammen alle remsene til en veeldi lang og surret det samme til en ball, så er det bare å begynne å hekle. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle hekle rundt og rundt, men det var veldig enkelt og jeg ble lært det gjennom telefon. Så hekler man til man får teppe så stort som man vil. Husker ikke helt tykkelsen på heklepinnen, men tipper det er av den største de har. Også er den av plast :) Det her ble sikkert litt vanskelig skrevet, men om dere lurer på noe mer bare si ifra :)

Back
Topp