Håndarbeid

Omgangssyken plutselig. Men må legge meg nå. Tok første del av mønster, skal til å bruke lys rosa i stedet for grå nå, så var naturlig å avrunde for i dag. Lange trådsprang og den orange synes litt igjennom, men jeg tror det blir bra til slutt.

74D4DDC9-FAED-475C-95B9-F1F691DF7980.jpeg

Dere som har sydd body / baby klær. Hvilket stoff har dere brukt? Har aldri sydd før og er inne på nett for å finne noe stoff som kan ha fint motiv på seg :) "prøve" å ikke finne en butikk som kan være i nærheten da det kan fort kan gå over ende med å bli fristet til å kjøpe hele butikken :laughing001:laughing001

Dere som har sydd body / baby klær. Hvilket stoff har dere brukt? Har aldri sydd før og er inne på nett for å finne noe stoff som kan ha fint motiv på seg :) "prøve" å ikke finne en butikk som kan være i nærheten da det kan fort kan gå over ende med å bli fristet til å kjøpe hele butikken :laughing001:laughing001
Jersey :) og ribb til å ha rundt kanter :)

What Nukis said. :) bruker også mye ferdig klippet kantbånd fordi jeg er for lat til å klippe det selv. :p

What Nukis said. :) bruker også mye ferdig klippet kantbånd fordi jeg er for lat til å klippe det selv. :p

Har ikke noe imot å klippe litt selv om det noen ganger kan være kjedelig :joyful: Har begynt å lære meg litt mer og mer det å lage bunad, og der må man vertfall være nøye med klipping. Det er noe man må tålmodighet til for at det bli nøyaktig :p he he
Men der er det ikke bare klipping som skal gjøres, da kommer jo klipping, vrangsy, to stoff oppå hverandre som skal sys, sølvbånd også videre :hilarious: litt sånn at man kalle det pirkearbeid :p

Har ikke noe imot å klippe litt selv om det noen ganger kan være kjedelig :joyful: Har begynt å lære meg litt mer og mer det å lage bunad, og der må man vertfall være nøye med klipping. Det er noe man må tålmodighet til for at det bli nøyaktig :p he he
Men der er det ikke bare klipping som skal gjøres, da kommer jo klipping, vrangsy, to stoff oppå hverandre som skal sys, sølvbånd også videre :hilarious: litt sånn at man kalle det pirkearbeid :p
Blir mektig imponert hver gang noen syr bunad selv! Jeg gjorde det enkelt og bestilte den. :p
Hvilken bunad syr du?

Blir mektig imponert hver gang noen syr bunad selv! Jeg gjorde det enkelt og bestilte den. :p
Hvilken bunad syr du?

Jeg har ikke lært alt ennå da :p Var så heldig å fikk være i praksis via Husfliden siste halvåret jeg gikk barne og ungdom om igjen i år siden jeg har vært usikker på hva jeg ønsker å jobbe med :) håndarbeidet har tatt litt over siden jeg begynte i 2014. Har jo bare ballet seg på med det ene og det andre :hilarious: strikking, brodering og nå etter å ha vært i praksis via Husfliden har det blitt bunadssøm med vest, plattsøm (brodering) til vesken/lue/nålpute, skjortebrodering, sy belte :p Så det måtte til ett eget rom her for å få plass til alt håndarbeidet :hilarious: Er ikke helt ferdig med å ordne rommet, men begynner å bli bedre :) Nå er det så mye der at det nesten ikke er vits å ta bilde og legge ved her :hilarious: Bare rot rett og slett, men kan prøve å ta bilde når det er blitt litt bedre og når det er ferdig hvis dere ønsker å se rommet? :)

Hvilken bunad syr du?

Nå blir det jo Rogaland sin siden det i Stavanger jeg har vært :) Men har prøvd å reparere min egen bunad (Gudbrandsdalen) men har vært litt knotete siden jeg har gjort alt uten å vite hvordan jeg skal gjøre det eller nesten ingen veiledning :)
Men har klippet maler fra min egen bunad så kan jo få til å lage vest mal ut i fra det :)

Det er virkelig kjekt å sy sin egen bunad altså! Jeg har i tillegg vevd hoseband til svogeren min, brodert og sydd ny skjorte til svigerinnen min + gjort grunnarbeidet på en skjorte svigermor sydde for en venninne, og jeg har begynt å brodere nytt sjal og forkle. Har tenkt til å spandere på meg broderipakken til Øst-Telemark også, og heller få den montert av profesjonell siden jeg ikke har anledning til å få veiledning på den her jeg bor.

Det meste av barnetøy jeg har sydd er i Jersey og ribb ja, og evt babycord til bukser ol.

Det er virkelig kjekt å sy sin egen bunad altså! Jeg har i tillegg vevd hoseband til svogeren min, brodert og sydd ny skjorte til svigerinnen min + gjort grunnarbeidet på en skjorte svigermor sydde for en venninne, og jeg har begynt å brodere nytt sjal og forkle. Har tenkt til å spandere på meg broderipakken til Øst-Telemark også, og heller få den montert av profesjonell siden jeg ikke har anledning til å få veiledning på den her jeg bor.

Ja, monteringen kan være litt vanskelig når man ikke kan det :( men som det hetes øvelse gjør mester :joyful: Men kan bli fort dyrt på å trene på dette over lengre tid :wtf:

Endelig ferdig med Bellateppe til lillebror! Det har tatt noen timer, men veldig kjekt mønster å strikke:)Snapchat-1297141902-734x1305.jpg

Back
Topp