Håndarbeid

Jeg har ikke strikket stort med Lerke-garnet, hvis i det hele tatt, men hører folk skryter hemningsløst bååde av Lille Lerke og Lerke i alle fall. Jeg må nok prøve det på noen av prosjektene som kommer. Snill mamma! :D
Elsker lerke og lille lerke :happy: Det er så godt og mykt, og deilig rett på babyhud. Klør ingenting, men varmer allikevel :) Anbefales!

Funnet dette fine settet som definitivt skal med på påskefjellet neste år :D

DEF06DB7-2453-44B0-A807-8EAD962B6AA3.jpeg

Elsker lerke og lille lerke :happy: Det er så godt og mykt, og deilig rett på babyhud. Klør ingenting, men varmer allikevel :) Anbefales!

Får gjøre det, jeg er veldig glad i Duo, og det er jo også blandingsgarn.

KfO har så mye fint!

Ja, veldig! Dog har jeg en annen (lettere) oppskrift på heldress med knapper foran som jeg vurdere bruke, men blir jo da samme med stripene :)

Bestilte sitrongult garn igår ;)

Det har de! Jeg må nok også få raketter på mine pinner, for nå begynner listen min over fremtidige prosjekter å bli milelang. Kfo, paelas og klompelompe står for de fleste.:bag:

Samme designere her, og PetiteKnit samt hun jeg teststrikket for. Fikk oppskrift på en nydelig strikkebukse som takk for teststrikkingen, så nå står den på listen også. Skal bare bli ferdig med et par andre ting først. Hvis jeg klarer å vente da. :p:sorry:

Ministrikk har så mye jeg har lyst til å strikke også, men går jo ikke å få tak i oppskriftene deres mer ...:(:(

Samme designere her, og PetiteKnit samt hun jeg teststrikket for. Fikk oppskrift på en nydelig strikkebukse som takk for teststrikkingen, så nå står den på listen også. Skal bare bli ferdig med et par andre ting først. Hvis jeg klarer å vente da. :p:sorry:
Å, petiteknit hadde jeg glemt! Klask på lanken til meg. Vurderer å ansette vaskehjelp slik at det blir mer strikketid. :D
Endelig fått fingern ut og nesten gjort ferdig sommerdrakten. Bare bittelitt igjen, pluss trådfesting og knapper. Må trekke lapp om neste prosjekt, tror jeg. Skulle gjerne hatt alt ferdig på én gang! :D

Apropos, vet du om Kfo har gitt ut bok? Prøvde å søke, men kom ikke opp noe på bokkilden, i hvert fall.
Det hadde vært så mye greiere enn å måtte printe ut hele tiden.

Hvilket garn strikker dere mest i? Her holder jeg meg nesten utelukkende til Drops Baby Merino, men strikket litt i bomull (Sandnes mandarin petit) og har litt alpakka til en heldress + mor signe tepper. På tepper (vanlig rilleteppe) pleier jeg kjøpe på Nille som regel :)

Hvilket garn strikker dere mest i? Her holder jeg meg nesten utelukkende til Drops Baby Merino, men strikket litt i bomull (Sandnes mandarin petit) og har litt alpakka til en heldress + mor signe tepper. På tepper (vanlig rilleteppe) pleier jeg kjøpe på Nille som regel :)
I all hovedsak forskjellige fra Drops. Mest merinoull, alpakka og bomull. Denne dressen ble strikket i det nye merinogarnet fra Nille for å prøve det. :)
Er veldig fornøyd med Drops. :)

I all hovedsak forskjellige fra Drops. Mest merinoull, alpakka og bomull. Denne dressen ble strikket i det nye merinogarnet fra Nille for å prøve det. :)
Er veldig fornøyd med Drops. :)

Strikket noe med et annet garn (tror det var fra Nille) og syns ikke plaggene blir like fine som med drops baby merino. Så endt opp med å gi bort alt annet nesten og bare strikke alt i det garnet :)

Strikket noe med et annet garn (tror det var fra Nille) og syns ikke plaggene blir like fine som med drops baby merino. Så endt opp med å gi bort alt annet nesten og bare strikke alt i det garnet :)
Pleier ikke være fornøyd med Nille sitt, jeg heller, men dette funket ganske greit. Kjøpte noen nøster mens jeg ventet på forsyning av Drops. :) Det må ha blitt spunnet litt rart, siden maskene legger seg, men en vask bør gjøre susen. Det var i hvert fall mykt og godt. :)

Pleier ikke være fornøyd med Nille sitt, jeg heller, men dette funket ganske greit. Kjøpte noen nøster mens jeg ventet på forsyning av Drops. :) Det må ha blitt spunnet litt rart, siden maskene legger seg, men en vask bør gjøre susen. Det var i hvert fall mykt og godt. :)

Mamma skulle strikke en jakke eller teppe til frøkna, var det nye garnet til Nille. Kjente på det i påsken og det virket veldig fint, men samtidig for grovt til at jeg ville strikket bukse/lue/sokker eller annet som går rett inn på huden. Men til tepper og utenpåjakker går det nok helt fint :) Tenker litt som så at drops baby merino som regel koster rundt 19-21 kroner nøstet, jeg er fornøyd med det fra før av og vet at det blir fint - så da er det like greit å holde seg til det når plaggene tar så himla mange timer å strikke :P

Mamma skulle strikke en jakke eller teppe til frøkna, var det nye garnet til Nille. Kjente på det i påsken og det virket veldig fint, men samtidig for grovt til at jeg ville strikket bukse/lue/sokker eller annet som går rett inn på huden. Men til tepper og utenpåjakker går det nok helt fint :) Tenker litt som så at drops baby merino som regel koster rundt 19-21 kroner nøstet, jeg er fornøyd med det fra før av og vet at det blir fint - så da er det like greit å holde seg til det når plaggene tar så himla mange timer å strikke :p
Ja, til luer er det alt for grovt. Må kunne ha noe under. :)

D0372969-39D0-4C7A-838C-62B3A34982F8.jpeg

Liten romper i gammelrosa :)

Mamma fortalte på telefon i går at hun har fått beskjed av tante (søstera si) at om hun skulle strikke mer til babyen nå, så måtte det være minst størrelse 62:D Jeg har ikke vært på besøk på en god stund. Spent på å se hva hun har laget.

Back
Topp