Håndarbeid til knøttene

Mammato

Termin 5. september 2015
Septemberlykke 2015
Ser flere som snakker om strikking og hekling av babyting. Hva lager dere?
(OBS! Ikke del oppskrifter her! Husk på opphavsrett! Men lenker til sider med oppskrifter som ligger ute på nett er greit)
:)

Jeg har så lyst til å hekle kyse, men da bør jeg vel først vite om det blir en jente ;) vognteppe heklet jeg til førstemann så det trenger jeg ikke lage. Blir nok heller noen jakker og luer. Også skal jeg hekle kosepose eller såkalt cocoon :)

Har tenkt å strikke en heldress, men er så usikker på hvilket garn jeg skal bruke. Er dumt å strikke i ull hvis det skulle være veldig varmt. Kan jo variere litt i september. Har tenkt på å kanskje bruke lille lerke eller et annet blandingsgarn. Bare redd det skal bli for varmt

Også vil jeg hekle et babyteppe, har ikke heklet så mye så blir nok bestemor ruter. Er mer en strikker jeg :p

Har tenkt å strikke en heldress, men er så usikker på hvilket garn jeg skal bruke. Er dumt å strikke i ull hvis det skulle være veldig varmt. Kan jo variere litt i september. Har tenkt på å kanskje bruke lille lerke eller et annet blandingsgarn. Bare redd det skal bli for varmt
Du kan jo spørre i en garnbutikk? De har sikkert peiling. Ikke så god på det med garn jeg, må alltid spørre i butikken :)

Gleder meg til å begynne å strikke til lille. Må bare bli ferdig med noen andre prosjekter først. ;-)

Holder på å strikke en body nå :) så blir det vognteppe neste. Fant gratis hefter på nettet men husker ikke siden, kan være vikinggarn.no eller hva det heter :) har også funnet en søt vognpose eller hva det heter, så den blir nok neste prosjekt. Greit med slike nøytrale før vi får vite kjønnet :)

Jeg skal strikke hentesett tenkte jeg :D hadde ikke det til forrige, og først nå etter han kom jeg har begynt med strikking igjen, prøver å lære meg hekling også :D

Men jeg syr mye da, har sydd masse klær til lillegutt, så tenkte å sy litt til denne også, og sy et eger babynest :)

Så flinke dere er! :) jeg bruker så lang tid på å lage noe at jeg kan ikke legge for mange planer ;)

Jeg har og lyst til å sy babynest. Alt man skal ha tid til :p

Jeg tenkte jeg skulle hekle et vognteppe pluss at jeg vil strikke et med mariusmønster :) Holder på å lære meg å strikke sokker så det kommer jeg nok til å prøve meg på :) Blir jo tante igjen ca. en mnd før min egen termin så da blir det ekstra stas å strikke og hekle :)

Har flere tepper, men skal strikke en dress fra nøstebarnboken. Og en lue, og så har jeg noen fuglemammas omslagsbodyer. :)
Men dress og lue ligger som pri 1

Jeg kommer sikkert til å strikke masse etterhvert, men har tenkt til å begynne med et teppe i tynn ull. Merinoull kan anbefales hvis noen er usikre på hva slags garn de skal velge! Det klør ikke, er veldig mykt og passe varmt etter min mening.

Jeg laget tepper til de to første jentene mine og de har blitt brukt masse. Laget dem store (120cmx100cm) slik at de fortsatt kan brukes når de nå er 6 og 3 år. Når de står opp tidlig på en lørdag tuller de seg inn i hvert sitt teppe og ser på iPad. Har lyst til at sistemann også skal få sitt eget teppe selv om h*n ellers kommer til å arve masse!

Back
Topp