håndarbeid! jeg?

ORIGINAL: bips

Er det noen som har begynt å strikke, sy eller lignende til den lille spiren kommer?
Har sjøl begynt på ett "storprosjekt ", skal strikke en jakke til min lille. Har alldri gjort noe slikt før, bare ujevne sjerf som alldri ble ferdig. [8D]Men med ett mål tror jeg dette skal bli ferdig og er blitt kjempe nøye, hehe.... har begynt på nytt for tredje gang. skal bli perfekt![8D]

Er det noen som gjør noe håndarbeid? eller er d bare meg?
føler meg litt gammeldags her jeg sitter å strikker[8D]

Vi har heldigvis to bestemødre som stikker om kapp + at tanteungen min på 11 har begynt å strikke til sitt nye søskenbarn! Mamma sier hun er flinkere enn jeg noen gang har vært! [8|]

Tror ikke jeg må sette meg ned med strikkesakerne når jeg blir gravid nei...
Har en mamma å mor som er veldig ivrig med strikkepinnene[:D]

Har alltid gleda meg til eg vart gravid, for då skulle eg strikke til min lille baby. Tidligare har eg strikka babytepper til venners babyer og tantebarna mine, men no er det endelig tid for å stikke til mitt eget! Storkosa meg med det! Har allerede strikka et babyteppe, ei sparkebukse, ei hue og holder på med sokker. Det er kjempemoro! [:)]

Har brodert en del julemotiver før og gjør det enda, men har litt pause med det nå. Strikker nå på et babyteppe, bare rett og vrang, men med artig garn, så det ser litt mer avansert ut enn det det er! [:D]
Men min store drøm er kunne å hekle!...mamma har prøvd å vise meg, men jeg bare klør meg i hodet. Har så lyst å hekle lue og poncho og andre søte ting til prinsessa som kommer!

Jeg har kjøpt meg en bok som heter Babyglede av Line Johansen der det er mange tips til ting man kan lage selv. Her mange forskjellige teknikker brukt, og det er både klær, utstyr og andre ting der. Masse fint. Har dessverre ikke hatt tid til å lage noe selv enda da.

Se på boka på www.bokkilden.no.

Åhr, æ blir jo heilt gira a all denne strikkepraten...! Nesten som når æ leste i det nye for ei stund sia om strikking, blei hekta i flere månår!! Og når dere siår at æ bare trengår å kunne rett å vrang for å strikke bæibitøy, så kansje æ ska prøve en daa?? Får se får se... Først får æ bli færi me bæibiteppe!! (menn så gira såmm æ æ nå, så går vell de` kjappt??)

Har skrevet lenger oppe om kor kjekt det er å strikke...
Kanskje ein del som har kjøpt Gravid, eller abonnerer på det sånn som eg. Uansett, så var det der eg fant oppskrifta på sparkebuksa, hua og sokkane eg strikka. Første gang eg strikkar etter oppskrift, var ikkje alt eg skjønte sånn med ein gang, men gjorde som det stod, og når eg var ferdig så såg det noenlunde logisk ut. [:D]

Back
Topp