HÅR hjelp ;)

*BaBy*

Forelsket i forumet
Hei jenter... Trenger litt hjelp ang. farging/striping av hår.[8|]

Jeg er såå lei av håret mitt, og har lyst til å gjøre noe med det. Nå som vi går mot vår/sommer har jeg lyst til å få det lysere. [:D]

Jeg har ca den fargen som er til venstre på bildet og ønsker å bli ca som den til høyre. Hva synes dere om fargen, og hvor lett blir det å få den fra mørk til lys?? [8D] Må vel kanskje stripe over flere omganger? Noen som har erfaringer med hettestriper vs. folie?

ORIGINAL: mammamoren

jeg har veldig lik den hårfargen du vil ha [:D] hehe... ta med bildene til frisøren din!!! [:)]

Heldig du da ;) Ja, det er sikkert lurt å ta med bilde :)

hehe.... liker sånn blondfarge kjempe godt. blir liksom ike blondie blond, men veldig fin farge synes jeg..... lykke til! [:)]

ORIGINAL: mammamoren

hehe.... liker sånn blondfarge kjempe godt. blir liksom ike blondie blond, men veldig fin farge synes jeg..... lykke til! [:)]

Jaa, likte den veldig godt jeg også :) Taaaakk for det :)

eg har ca den hårfargen som du har [8D]

har prøvd d meste av sånne fargebokser på butikker å sånt og d går ikkje
så bra med mitt hår hvertfall.. [8D]

Ville anbefalt å ta med bilde til frisør som de andre sier [:)]

Forandring fryder!! Håper du blir fornøyd med resultatet!![:D][:D]

For det første så skal du vite at det ikke går ann og lysfarge ett allerede farget mørkt hår[:)]

Hadde du kommet i salongen til meg hadde jeg gitt deg noen alternativer.

1.avfarging uten bleking,dette kan ta tid,koster litt,men jeg sender ut veldig fornøyde kunder med dette alternativet. Da avfarger jeg 1-3ganger,kommer ann på hvor godt fargen sitter,dette har jeg gjort mange ganger og håret blir IKKE tyggis eller veldig slitt av dette(tru det eller ei) Så velger vi en nyanse farge du liker,og farger alt håret og legger til litt striper.

2.Foliestriper. Dette med svak bleking,i kanskje mer enn en omgang for og ikke få for slitt hår,og for lyst hår. Ofte blir kundene fornøyde med striper,men når man har så mørkt hår syntes jeg det fort kan bli oransje/gult eller For lyst iforhodt til det du har. Når jeg sier i flere omganger,mener jeg med noen ukers mellomrom mellom hver gang du striper det.

Jeg blir ofte lysere på våren/sommeren,da foliestiper jeg det fra nå og uttover til mai/juni. Når høsten kommer legger jeg en lys brun farge på hele håret mitt,slik at det blir masse spill,men en tone dypere enn "sommerfargen" min.

Håper dette ble greit forklart. (men dette er hvis du hadde vært hos MEG,mulig noen ville gjort det på en annen måte,men jeg syntes det er kjempe viktig og ta vare på håret når man skal gjøre det lysere)

ORIGINAL: Kaimana

For det første så skal du vite at det ikke går ann og lysfarge ett allerede farget mørkt hår[:)]

1.avfarging uten bleking,dette kan ta tid,koster litt,men jeg sender ut veldig fornøyde kunder med dette alternativet. Da avfarger jeg 1-3ganger,kommer ann på hvor godt fargen sitter,dette har jeg gjort mange ganger og håret blir IKKE tyggis eller veldig slitt av dette(tru det eller ei) Så velger vi en nyanse farge du liker,og farger alt håret og legger til litt striper.

2.Foliestriper. Dette med svak bleking,i kanskje mer enn en omgang for og ikke få for slitt hår,og for lyst hår. Ofte blir kundene fornøyde med striper,men når man har så mørkt hår syntes jeg det fort kan bli oransje/gult eller For lyst iforhodt til det du har. Når jeg sier i flere omganger,mener jeg med noen ukers mellomrom mellom hver gang du striper det.

Jeg blir ofte lysere på våren/sommeren,da foliestiper jeg det fra nå og uttover til mai/juni. Når høsten kommer legger jeg en lys brun farge på hele håret mitt,slik at det blir masse spill,men en tone dypere enn "sommerfargen" min.

Håper dette ble greit forklart. (men dette er hvis du hadde vært hos MEG,mulig noen ville gjort det på en annen måte,men jeg syntes det er kjempe viktig og ta vare på håret når man skal gjøre det lysere)

Sign! Beste er å be om en avfarging som ikke består av bleking hvis du vil være lys med en gang. Dersom du kan ta det over noen omganger, syntes jeg folie med mild bleking gir det beste resultatet. En toning over til slutt gjør susen :)

ORIGINAL: Wonderella

ORIGINAL: Kaimana

Sign! Beste er å be om en avfarging som ikke består av bleking hvis du vil være lys med en gang. Dersom du kan ta det over noen omganger, syntes jeg folie med mild bleking gir det beste resultatet. En toning over til slutt gjør susen :)

Tuuuusen takk for svarene :) Jeg har ikke så mye peiling på dette selv, så dette hjalp meg veldig :)

ORIGINAL: Mrs.Boreanaz

Spørs jo hvor lang hår du har da, så du ikke ender opp som gulerot farge nederst [:'(]
Men ja mange stripinger, jeg liker best hettestriper i fra Schwarzkopf poly blond.
Men jeg ville ha gått til frisøren [;)]

Man kan ta avfarging på ulike deler av håret,en runde på hele,og to på halve om det må til,og det finnes kjempe fine korrigeringsfarger,noe som frisren mest sannysnelig skal ha peiling på dersom det skulle bli for oransje.
MEN....
Det blir en grusom farge med avfarging,men dette gjøres noe med dersom maan DRAR til frisøren FØR man bestiller timen slik at frisøren kan se hvor langt håret er og hvor lang tid h*n må bruke på dette håret

LYKKE TIL

Back
Topp