gynikolog??

snart3engler

Forelsket i forumet
jeg bare lurer på om det er vanlig å ta en GU når man er på første sv-kontroll?? jeg trodde det var vanlig og var forberedt på dette da jeg kom til legen på første kontrollen...
men det var ikke no undersøkelse da, og ingen av di andre gangene jeg har vært til kontroll heller... bare lurer på om det var vanlig før og at di kanskje har kuttet det ut eller om jeg egentlig burde ha blitt undresøkt???
noen som vet???

Jeg ble undersøkt når jeg var til legen og fikk vite jeg var gravid med førstemann, dette var i 2001.

Derfor var jeg også instilt på at det ble GU denne gangen.

Jeg har da heller ikke blitt undersøkt i løpet av dette svangerskapet, kanskje de har sluttet med det?

Jeg har ikke hatt GU i ingen av svangerskapene mine.
De vil minst mulig oppi underveis, så de ikke "forstyrrer"..
Vil tro d er helt vanlig..[;)]

Det tror jeg varierer litt, første gang jeg var gravid sa daværende fastlege at di ikke ville ta gy pga at den kunne lage mer trøbbel enn det var verdt.
Denne gangen har det ikke vært nevnt i det hele tatt, så lurer litt på om det har vært mye komplikasjoner ved det elns ? at di har kutta det ut å overlatt det til sykehuset eller sånn om det skulle være nødvendig?

Da jeg var hos første legetime denne gangen ønsket legen å ta gu på meg,
men siden jeg hadde vært hos privat gu bare 1 uke før for å ta ul så behøvde jeg ikke.
Men de skal gjøre det for å bekrefte at det er svangerskap på gang.

Jeg trodde og det var vanlig, så jeg var også forberedt på det første legetimen. Men da skjedde det ikke, så var forberedt på det andre timen også, men ingen GU da heller. Jeg fikk det sist svangerskap, så trodde det var vanlig. Men har en annen lege nå, så kanskje det er forskjellig? Vet sannlig ikke..

Jeg fikk beskjed av legen min at dem ikke tok GU lenger fordi det kunne føre til abort.

Ingen GU hverken denne gang eller forrige, tror ikke det er vanlig lenger[:)]

Jeg tok GU når de fant ut at jeg var gravid på legen i desember. Dette var en vanlig sjekk sa legen. Blei sjekket for klamydia og att resten så bra ut. 

På meg tok de GU på første kontroll for å sjekke ca hvor langt jeg var på vei, også tok de forskjellige tester. Men det ble ikke gjort da jeg gikk gravid med Leon...

Har ikke hat noen GU i mine svangerskap, i følge legen min kommer det ann på hvor lenge det er siden du hadde sist! Det blir en etter fødselen på 6 ukers kontrollen da, det hadde i allefall jeg [8|].

ORIGINAL: Mamsa

Har ikke hat noen GU i mine svangerskap, i følge legen min kommer det ann på hvor lenge det er siden du hadde sist! Det blir en etter fødselen på 6 ukers kontrollen da, det hadde i allefall jeg [8|].

Den kontrollen må man vel reine med ja

Når jeg var på første kontroll hos legen sa hun at jeg kunne si at jeg ikke ville ha GU, men hun ville gjøre det siden dette var mitt første svangerskap[;)] Gikk kjempefort og det var mest for å sjekke for klamydia, hiv, livmorhalskreft osv. Syntes det var helt greit, da vet jeg jo at det ikke er noe[;)]

En GU trodde jeg hadde lite med svangerskap å gjøre? For å bekrefte at man er gravid tar man jo en urinprøve. Og som Ice sier: det er jo først og fremst ifht sykdommer osv. Min lege sa at det var "gått ut på dato" å ta GU, og at det bare ble gjort om de skulle sjekke noe de måtte oppi der for. :)

Har ikke hatt noen GU etter jeg ble gravid. Legen min sa noe om abortfare og at dette skulle ventes med til etterpå svangerskapet. Men vet ikke om det var spesiellt for meg, siden jeg har spontanabortert før... [&:]

Jeg har gyn undesøkelse hver 14 dag fra uke 18,men d er fordi jeg har svak livmorhals de må følge med på samt bakterieprøve de må ta,pga påvist bakterie(gbs) i tidl. svsk[:)]men tror ikke d er så vanlig nei med sånne undersøkelse med mindre de mistenker noe[:)]

Back
Topp