Gyn undersøkelse..

sandra 22

Gift med forumet
Er det vanlig att man tar gyn. undersøkelse tidlig i svangerskapet hos lege\gyn??
Jeg gjorde ikke det med 1 mann,så ble litt sånn paff egentlig..Er mange av mine venniner som ikke har gjort det..
Det er ikke snakk om innvendig ultralyd det her..Det er en sånn celleprøve..

Sikkert ett teit spm, men når jeg ikke har gjort det før så synst jeg det hørtest litt skummelt ut og begynne og rote oppe der nå:)hehe

Jeg er enig med deg. Tror du bør høre med gyneokologen om det. Jeg tok ikke gyn tidlig sist, og med mindre jeg må, gjør jeg det ikke denne gangen heller=P

Hvis du har hatt celleforandringer tidligere så gjør de det alltid. Jeg skal på gynsjekk på tirsdag, og skal bl.a ta en celleprøve.

Jeg gjorde ikke det med første mann. Men ble gjort dette på nå. Legen sa at det var vanlig før, men nå trenger man ikke om man ikke mistenker noe. (Jeg hadde smerter). Spurte om det var farlig for fosteret, men nei det var det ikke. Ikke begynte jeg å blø eller noe. Hun tok ikke celleprøve, bare klemte og kjente.

Taster via app'en :)

ok, nei det er 3 år siden jeg tok en sånn celleprøve så det var vell på tide nå uansett..men er bare redd det skal skje noe med lille spire:( vi har underlivskreft i fam.så greit og følge med og ta prøver,men er bare ekstra redd for den lille nå:)
Tusen takk for svar dere:)

I dag skal ikke legene ta gynundersøkelse ved kontroll i svangerskapet. Det er kun gynokologer, pga at de skal se sammenheng mellom tidlig abort og dette. Hvis legen din ringer sykehuset og hører får han sikkert høre dette. Er ikke alle legene som er oppdatert på dette desverre...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp