Gym: sko?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Dere med barn i 1-2 klasse... Har de innejoggesko til gymtimene? Husker vi hadde gymsokker når vi var så små men slikt finnes vel ikke lenger? :p

Nei vet du, sånne gymsokker har jeg ikke sett på kanskje 15/17 år eller noe. Hehe.
Men tror det er bedre før føttene til barna og ha skikkelige sko, hvis de driver med ballspill ol så er de jo veldig flinke til å tråkke hverandre på føttene. Husker selv hvor vondt det var fra de gymsokkene. Hehe.

Er du sikker på at de har gymtimer? På min gutts skole er aktivitet flettet naturlig inn i undervisningsopplegget uten at de har gymtimer. De har på seg de vanlige klærne og skoene, evt kun sokker om de er inne. De har blokker m aktivitet og bruker ikke dusjene i garderobene etterpå. Det vil ta for lang tid. Er kanskje forskjellig fra skole til skole. Undersøk m din gutts skole før du evt kjøper innesko til gymtimer.

Er ikke lenge siden jeg så sånne gymsko.. på sport1

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Så de finnes ennå???
Haha ble plutselig satt maaaange år tilbake i tid. Haha.
På skolen hvor jeg jobber, så har de både vanlig gym og innflettet aktiviteter (fysiak). Kjempe fint opplegg for barna med mye aktivitet hele uka:)
Men det er sikkert forskjellig praktisert dette. Noe som også er veldig bra, fint for andre skoler å se hvordan ting er andre steder og kanskje få litt innputt på hvordan ting kan gjøres annerledes og kanskje til det bedre hvis ting ikke funker som det skal:)

Nei vet du, sånne gymsokker har jeg ikke sett på kanskje 15/17 år eller noe. Hehe.
Men tror det er bedre før føttene til barna og ha skikkelige sko, hvis de driver med ballspill ol så er de jo veldig flinke til å tråkke hverandre på føttene. Husker selv hvor vondt det var fra de gymsokkene. Hehe.
Jepp. Men da jeg var lita så hadde vi faktisk gymnastikk og ikke bare ballspill. Blir litt andereldes... Nå har vel de minste mye bevegelsesleker, mye med løping så da er vel joggesko tingen...

Er du sikker på at de har gymtimer? På min gutts skole er aktivitet flettet naturlig inn i undervisningsopplegget uten at de har gymtimer. De har på seg de vanlige klærne og skoene, evt kun sokker om de er inne. De har blokker m aktivitet og bruker ikke dusjene i garderobene etterpå. Det vil ta for lang tid. Er kanskje forskjellig fra skole til skole. Undersøk m din gutts skole før du evt kjøper innesko til gymtimer.
Ja de skulle visst ha gym en gang i uka. Men regner ikke med at de dusjer nei. Kan bare ta på ei joggebukse istedenfor en olabukse den dagen sikkert.

På skolen til gutten min har de ikke skift til gym i 1 og 2 klasse.
Gymtimene består mest i aktiviteter for å bruke energi som ballspill, boksen går, sisten osv.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Min sønn har hatt joggesko med. De skifter ikke tøy, men anbefales å ha sko!

Så å si alle i klassen til eldste (7,5) har sklisikre sokker i gymmen.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Både på den skolen jeg jobber på, og der sønnen vår går, brukes det gymsko.
Disse gymskoene brukes også på sfo, når de er i gymsalen der.

På "vår" skole skal dem ha gymsokker i 1 klasse. Innesko i andre klasse. Og begynner med fult gymtøy og dusjing i tredje.

☆☆♡♡ sendt fra min elskede mobil ☆☆♡♡

Guten min skulle ha innesko med frå begynnelsen av første klasse. Kunne bruke gymsokkar, men blei fraråda det sidan dei fleste brukar sko og det blir vondt for tærne til den eine med sokkar...

Har sendt med ei ekstra t-skjorte til gymtimen, sidan guten min vanlegvis berre går i genser og det kan bli litt varmt.

Dei begynte å dusje våren i andre klasse, men guten min nekta og dei tvang han ikkje. Ser heller ikkje mykje poeng i det før dei blir litt eldre.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

På "vår" skole skal dem ha gymsokker i 1 klasse. Innesko i andre klasse. Og begynner med fult gymtøy og dusjing i tredje.

Mener det er det samme på skolen guttungen også.

Gymsokkene får du kjøpt i en sportsbutikk :)

De har gymsko ja, de brukes også som innesko vinterstid når det er vått i gangene på skolen. *må huske å kjøpe nye*

Ok det er litt forskjellig ser jeg. Får vente på mer info jeg da. Dumt å kjøpe joggesko hvis de ikke blir brukt. Mulig han skal ha innejoggesko på dansingen til høsten også men det vet jeg heller ikke helt sikkert enda.

Guten min skulle ha innesko med frå begynnelsen av første klasse. Kunne bruke gymsokkar, men blei fraråda det sidan dei fleste brukar sko og det blir vondt for tærne til den eine med sokkar...

Har sendt med ei ekstra t-skjorte til gymtimen, sidan guten min vanlegvis berre går i genser og det kan bli litt varmt.

Dei begynte å dusje våren i andre klasse, men guten min nekta og dei tvang han ikkje. Ser heller ikkje mykje poeng i det før dei blir litt eldre.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app
Nå har jeg forstått det slik at det er en diagnose på sønnen din hvis jeg ikke husker feil, så det er kanskje en grunn til nektingen og ikke tvang?

Mange barn trenger ikke å dusje, men noen gjør det! Jobber i bhg og noen 4 og 5 åringer kan lukte ganske vondt. Ikke direkte svette som med voksne da men lilevel nok til at andre barn legger merke til det. kan bli en kjip situasjon. noen må begynne å bruke deodorant i 8-9års alderen, så helt greit å begynne å dusje i tredje hvertfall.

Her så ska de som går i 1 og andre klasse ha gymsokker det er bestemt fra ledelsen årsaken er at de ikke kan drive å knytte liser for alle barna og fordi det tar kortere tid å ta på seg slike sokker. Gutten her hadde joggesko i ekstra gymen han har vært med på siden der er det flere årskull som trenner sammen.
Vi kjøpte slike sokker på sporten og på obs

Back
Topp