Guuud så kvalm jeg er...

hes

Forelsket i forumet
Og jeg som nettopp er begynt i praksis..[&o]

Sliter skikkelig..Går å brekker meg i ett kjør..Helt utrolig at jeg ikke har spydd enda..[8|]

Sorry, ett lite sutre innlegg fra meg...[;)]

huff, god bedring, men syns no du er heldig og eg då!![;)][;)][;)]

Vet...Så det er ikke klaging egentlig..."fnis"..[:D] Måtte bare lette hjerte..Hadde det ikke sånn sist..[;)]

Men dette skal jeg klare når jeg vet resultatet..[;)]

Ja, du får sjekke en av trådene her for gode tips mot kvalmen..
Mitt beste tips er å kombinere flere av tipsene mot kvalme og variere dem..
Forskjellige ting som virker for meg hver gang, men
viktig: ikke være sulten eller trøtt, det blir kvalmen værre av[;)]

Leste i gravid at lakris var bra - og det hjalp faktisk..Og så lenge jeg spiser litt hele tiden...men det er jo ikke akkurat sunt for vekta da..[;)]

Jeg har blitt helt hekta på Dunder Salt! Spes når jeg er kvalm er det godt, da roer kvalmen seg litt! Er nok ikke så kvalm som deg da, jeg bare brekker meg. Hva slags praksis har du?

Legesekretær..[:)] Gøy å ta blodprøver samtidig som jeg brekker meg over pasienten..."ler"

Ha ha ja det kan jeg tenke meg! Kjempegøy å ta blodprøver da, jeg elsker å stikke!!! Håper kvalmen din bedrer seg snart!

Takk - krysser fingrene for at det er forbigående..[;)]

Hva jobber du med pebbles?

Jeg er sykepleier. Jobber på et sykehjem, og da må vi ta blodprøvene selv. Helt greit syntes jeg, er nok litt vampyr tror jeg! Men jeg besvimer nesten når noen stikker meg da!

Samme her..Er ikke redd eller noe, men blir dårlig bare noen nærmer seg med nåla..[8|]

Men jeg eelsker å stikke selv da...[;)] Rene machocisten..

Da vi skulle stikke hverandre på sykepleierskolen hyperventilerte jeg da en medstudent nærmet seg med nål. Jeg slapp å være prøvekanin....Men når jeg skal stikke pasientene sier jeg: Nå kommer det et LITE stikk! Jeg er ond!

Jeg var gravid da jeg gikk på skolen - så jeg svimte jo av rett som det var...[8|]

Alle pasientene mine sier faktisk at de ikke merker at jeg stikker - ikke vet jeg om de snakker sant, eller om det er for å være grei...[;)]

ha ha, de trøster deg sikkert bare! Neida, det har mye å si hvordan man stikker for om det gjør vondt eller ikke! Men prøv å unngå å spy på dem når du tapper blodet dems da!

stakkars deg pebbles, hvordan blir det når du skal ta blodprøve på første kontrollen da?[&:]

Nei jeg tror ikke jeg skal ta noen blodprøver dette svangerskapet jeg! He he,å neid da, må vel bare bite tennene sammen og håpe jeg ikke dauer!

Jeg har skikkelig sykehusskrekk, vet hvordan det er å bli svimmel..
Og dere som er "proffe på stikking" vet vel at sånne svimlinger som oss er det best å bare la LIGGE når vi blir stukket, så slipper vi å ramle i gulvet[8D]

Ligg litt rolig etterpå også, da slipper du pinligheten ved å falle sammen på en dørterskel på vei ut eller no sånn..

Det går så bra atte![:D]

et annet tips er jo å se til en annen kant og prate om noe helt annet,.. det gjorde jeg, hadde med pappa'n til vesleknøttet og babbla i vei om ettellerannet som ikke hadde med stikking å gjøre.. han visste jo at jeg var nervøs for blodprøvene, så han jatta med[;)]

God bedring! Håper kvalmen snart forsvinner...
Hva med å prøve akkupunktur mot kvalmen. Ufarlig er det også.
Prøvde det selv med nr. 2, da jeg var ekstremt plaget mot kvalme.
Etter 4 behandlinger følte jeg meg som et normalt menneske igjen.
Var i utgangspunktet skeptisk til akkupunktur, men det fungerte.

Lykke til videre med svangerskapet!!¨

Mvh Lehcar

Takk for tipset - får se hvordan det utvikler seg...[;)]

Back
Topp