gutter. tegning

Blossom83

Elsker forumet
MAI 2013
Har en gutt på snart 5år. Han klarer enda ikke å tegne noe forståelig... Er det normalt? Ser at mindre barn tegner mennesker osv. Hva klarer din gutt på 5 år å tegne? Kjenner jeg er litt bekymret selv om det helt sikkert er normalt det også... Han klarer å skrive navnet sitt da:)

Min tegna ansikt da han var 3, type øyer -streknese-munn-hode-hår-ører.
De siste 6mnd har han bare krota og klussa, og ikke tegna noe forståelig :/
Men når vi kom hjem nå og fant fram tegnebrettet igjen så dukka det brått opp mennesker (altså med kropp :P) biler og sykkel. :) Han er akkurat fylt 4 nå.
Han kan bare bokstaven A (sin egen).

tror det går veldig på interesse jeg... ser på tegninger i barnehagen at noen er kjempedetaljerte og flotte - mens andre fremdeles er litt på krusedullstadiet.. :)
Min er vel midt i mellom... men han var absolutt ikke tidlig ute.. han syns ikke det var spesielt interessant, og det var lite han tok med hjem fra bhg...
Men så nå i jula satt han og tegnet litt - og jøje meg for en forandring fra sist tegning... Det hadde virkelig løsnet - så bare vent.. så skjer det..

Jeg er forøvrig 30 og tegner som ei kråke :P Så enten har man det, eller så har man det ikke 

Har en sønn som blir snart  6 år, og som elsker å tegne. 
Han har lenge tegnet tydelige tegninger. Alt ifra skattekart, båt, hus, mennesker og andre ting...

Men jeg jobber i 1 klasse, og ser der stor forskjell på hvordan barna tegner...Hos noen må jeg gjette meg forsiktig frem til hva de har tegnet, mens andre er veldig detaljerte : )

Stor forskjell...Og det kommer jo helt an på hvor interessen ligger også : )

Back
Topp