Gutter og jenter

Athea87

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har to jenter fra før som er veldig tette i alder, og som leker mye sammen og deler mange interesser. Nå venter vi en liten gutt! Er litt redd for at han havner litt utenfor, og ikke får noe særlig glede av søstrene, og at han blir litt ensom i familien, i motsetning til jentene som har et så nært forhold. Noen som har erfaringer med både gutt og jente, er det håp om at de får et nært og godt forhold, eller kan man ikke forvente det før de blir voksne i beste fall? ;)
 
Hei!

Jeg har to jenter fra før som er veldig tette i alder, og som leker mye sammen og deler mange interesser. Nå venter vi en liten gutt! Er litt redd for at han havner litt utenfor, og ikke får noe særlig glede av søstrene, og at han blir litt ensom i familien, i motsetning til jentene som har et så nært forhold. Noen som har erfaringer med både gutt og jente, er det håp om at de får et nært og godt forhold, eller kan man ikke forvente det før de blir voksne i beste fall? ;)
Jeg har det likt som deg, har to jenter fra før og nå kommer det en gutt. Men her regnet jeg me det ble litt sånn uansett kjønn siden min yngste nå er snart 6 år og eldste er 7! Så då blir litt forskjell her! Men det gjør ikke noe for rett bak i byggefelte bor min svoger og di fikk en gutt i fjor så da er di hverandre akkurat som eldste deres er veldig ye men sine to kusiner ❤️ Men ser også for meg di vil
Bli to gode storesøster og passer mye på! :)
 
Hei!

Jeg har to jenter fra før som er veldig tette i alder, og som leker mye sammen og deler mange interesser. Nå venter vi en liten gutt! Er litt redd for at han havner litt utenfor, og ikke får noe særlig glede av søstrene, og at han blir litt ensom i familien, i motsetning til jentene som har et så nært forhold. Noen som har erfaringer med både gutt og jente, er det håp om at de får et nært og godt forhold, eller kan man ikke forvente det før de blir voksne i beste fall? ;)
Vi har fem tette barn mellom 2-8år (to gutter og tre jenter), og her leker alle sammen på kryss og tvers uten å tenke på kjønn:) Tror det har mye å si hva vi som foreldre legger opp til- vi har bl.a. valgt å oppmuntre til at barna våre leker med både jenter&gutter hele veien (dvs avtalt playdates, invitert begge kjønn til bursdager etc), og de tenker lite over det:) Har merket at det fortsatt er vanlig å dele opp etter kjønn både når det gjelder fritidsaktiviteter og bursdager, og det synes jeg personlig er tøysete, men det er en annen sak:rolleyes:

Jeg har selv en søster og to brødre, og har hatt godt forhold til dem både da vi var barn og nå som vi et voksne (selv om jeg er det man kan kalle en ‘stereotypisk jente-jente’ mtp interessert etc). Barna dine kommer nok til å bli gode venner skal du se- og stas med to storesøstre til lillebror da!:joyful::Heartred
 
Jeg har en seksåring og en fireåring fra før, begge gutter, og de leker sammen fra morgen til kveld. Regner med at det ikke blir like interessant med lillesøster som kommer. Synes litt synd på henne allerede, men jeg tror vi får gjøre det beste ut av det. Da får vi søke selskap og lek fra utsiden. :)
 
Jeg har det likt som deg, har to jenter fra før og nå kommer det en gutt. Men her regnet jeg me det ble litt sånn uansett kjønn siden min yngste nå er snart 6 år og eldste er 7! Så då blir litt forskjell her! Men det gjør ikke noe for rett bak i byggefelte bor min svoger og di fikk en gutt i fjor så da er di hverandre akkurat som eldste deres er veldig ye men sine to kusiner ❤️ Men ser også for meg di vil
Bli to gode storesøster og passer mye på! :)

Mine jenter også er 6år og 7år og me venter gutt :Heartblue
 
Sniker har gutt og jente først og de leker masse i lag, tror det er like mye personlighet og om de er like som kjønnet som avgjør.

lekte mye med broren min som liten men hadde ikke søstre kun brødre da
 
Jeg har en jente på fem og gutt på tre. De har et veldig nært forhold. De leker masse sammen, både i bhg og hjemme. De leker med biler, dukker, Barbie, de leker mor og baby, superhelter, osv. Tror ikke kjønn har så mye å si.
 
Tror ikke kjønn har noe å si. Her leker alle med alle, har aldri tenkt over at det skulle være eller bli ett problem. :happy: Tenker de kommer til å syntes at det blir stas med en lillebror :Heartblue
 
Tror ikke kjønn har noe å si. Her leker alle med alle, har aldri tenkt over at det skulle være eller bli ett problem. :happy: Tenker de kommer til å syntes at det blir stas med en lillebror :Heartblue
Jeg tror også mine egentlig hadde lekt mye sammen selv om de var ulikt kjønn. Jeg tror mye heller at aldersgap har mer å si. :) Det er ikke så stas for seks- og åtteåringer (som de vil være i mitt tilfelle) vil leke med lillesøster på to år. ;)
 
Tror det har alt å si hvordan ungene er jeg. Guttungen her er i skolealder, og ganske rolig av seg. Han leker aller helst med jentene i klassen, da en del av guttene blir veldig fysiske.
Jenta vår derimot leker godt med alle, men bestevennene har alltid vært gutter. Har nok med interesser å gjøre. Vi oppfordrer til å inkludere alle, og har ikke spesielt fokus på om man er jente eller gutt. Vi omtaler heller ikke ting som jente- eller gutteting, men ting. Jentene våre er veldig aktive og glad i å røre seg, og trekkes nok derfor mot andre som er aktive, uavhengig av kjønn.

Ville ikke bekymret meg for dette kun basert på kjønn ihvertfall. Aldersforskjell og interesser har nok langt mer å si for de fleste.
 
Back
Topp