Gutter og dans...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere om å la guttene begynne på dans?

Jeg leter etter flere fritidsinteresser å melde ham på, men er litt usikker... Det hadde vært helt greit om han spurte om det selv, men når det er min ide... 

Vi har vurdert turn, men det er ikke alle som er fornøyde med det tilbudet som er her, så jeg vet ikke. 
Tror ikke det finnes noen dansegruppe eller liknende før de er fire år, men vi får se =) 
Det hadde nok vært midt i blinken for Teodor hvertfall. 
Går på svømming nå da, og jeg synes foreløpig det holder i tillegg til barnehage.

Det er vel helt i orden for gutter å gå på dans :)

Den dansinga Amelia går på har to små gutter med og dansen passer likegodt for gutter som jenter :)

Dans høres kjempegøy ut! Noe de fleste barn liker, vil jeg tro:) Alma er i hvert fall veldig glad i å danse!

Jeg tror at han vil like det, han elsker å danse. Jeg bare ser for meg at hvis han liker det for godt, så vil han jo fortsette. Tenk om det ender med at fotballguttene han skal gå på skole med senere mobber den lille ballettgutten min? Er jeg bare dum nå? Hvis jeg melder ham på nå, så kan han visst få være engelsk konfekt på nøtteknekkeren til jul.

Fru H: Felix har gått på turn som han har likt veldig godt, men det er selvfølgelig forskjellig opplegg forskjellige steder. Han skal begynne på ny turngruppe i morgen, så jeg er spent på om den er like bra.

En aktivitet i tillegg til barnehage var det vi hadde planlagt også, men nå har vi flyttet og han går ikke i barnehage. De presterte å legge ned åpen barnehage her i det vi flyttet hit, så jeg føler at han trenger mer organiserte aktiviteter. Vi går på lekegruppe på dagtid, men det merkes veldig godt at de som har den ikke er pedagoger... Tror kunsten å skaffe seg oppmerksomhet, og å holde orden på en småbarnsgruppe, må være det første de lærer på førskolelærerutdanningen. 

Da ble det dans. Vi prøvde en time i dag, og han likte det veldig godt. Da blir det nøtteknekkeren i desember.

Det er på operaens ballettsenter, jeg kunne jo ikke finne hiphop eller noe annet tøft. :P Det er litt blandet dans tror jeg. Vet ikke om jeg vil kalle hopping som kenguruer, late som om vi kjører bil, svømme som fisker osv noen spesiell danseretning. Den biten som var øving til nøtteknekkeren var tydelig klassisk ballett, men ellers kaller de det dansemix.

Hva slags dans går Amelia på?

Sukkertopp skrev:
Det er på operaens ballettsenter, jeg kunne jo ikke finne hiphop eller noe annet tøft. :P Det er litt blandet dans tror jeg. Vet ikke om jeg vil kalle hopping som kenguruer, late som om vi kjører bil, svømme som fisker osv noen spesiell danseretning. Den biten som var øving til nøtteknekkeren var tydelig klassisk ballett, men ellers kaller de det dansemix.

Hva slags dans går Amelia på?

Hørtes jo artig ut :)

Amelia går på et sted der de lærer folkedans, men på den yngste gruppen (3-6) er det mest sangleker og enkle danser :)

Back
Topp