Gutter, altså.

helen79

Forumet er livet
Nå nettopp har Albert hatt en tusjpenn i munnen. Var helt svart på tungen. Er det farlig?

Vet ikke men det er nok ikke så farlig!Det er jo sikkert ikke mye han fikk i seg.

Tror ikke det, så lenge det ikk er sprittusj. Hvis det er sprittusj hadde jeg tatt en telefon til giftsentralen.

Nei, jeg gjør det selv nesten hver dag.

Er ikke farlig sålenge det ikke gjøres 10 ganger om dagen.
Allikevel er det greit å kjøpe vannbasert tusj til unger bare for å være på sikre siden tror jeg.
Hvis noe er farlig, er det større sjanse for at plaststoffet er farlig og ikke skal tygges/suttes på, og ikke tusjfargen. Husker ikke hvilket plaststoff som er farlig, skal sjekke det og se om jeg finner navnet.

ORIGINAL: EmmaT

Hvis det var en barnetusj penn .. så kan jeg ikke tenke meg det skal være farlig. De lager vel ikke de med noe giftig !? [8|]

Desverre jo, plaststoffet, EU trakk nettopp tilbake en hel serie med barneflasker (Batman saftflasker med suttetut for barn 7-10 år) fordi selve flasken inneholdt plaststoffer som er farlig for arvestoffet, og det siste stedet man skal putte farlige plaststoffer er i munnen.

Prøver å lete frem artikkelen her..

EDIT: Men tviler sterkt på at det er i mange produkter, sikkert ikke i den barnetusjen du har, så håper jeg ikke fikk deg til å hoppe i taket nå.

Det var colorkids tusj. Har kjøpt det på Toys r`us.

Herregud, Karmacom, hvis du hadde trodd at jeg skulle hoppe i taket, kunne du ikke bare latt være å skrive dette da, eller svare i det hele tatt?

Mener jeg leste om det at det var trygt, iogmed at de heter det det heter, så er det vel trygt.

Back
Topp