Guttepentøy

[trultemor]

Elsker forumet
Til dere med gutter:

Hva i alle dager skal dem ha på seg på julaften? Og andre ganger dem skal pynte seg ekstra?

Jeg var i butikken i går for å finne noe min knert kan ha på seg i dåpen til sin nevø nå førstkommende søndag, i jula og kanskje på bursdagen sin. Men det er jo ikke noe til gutter? Til jenter florerer det av lekre søte kjoler, men ikke så mye som en flis av pent tøy til gutta? Jeg fant til slutt en skjorte med slips, en mørkeblå bukse på lindex, også måtte jeg ha strikkavesten som passet til, så det havnet jo på over 300 kr, men da får vi prøve å få brukt det flere ganger.

Hva med dere andre?? Er jo bare SÅÅÅ mye lettere med jente da.

Synes det er mye penger for noe som skal brukes kanskje 3 ganger jeg.. 

Har kjøpt 3 bodyer (sånn ta 3 betal for 2) på lindex... De har knapper og skjortekrage, og jeg kjøpte hvit, lyseblå og mørkegrå... Så blir det ei rutete bukse fra hm som han kan bruke eller også... Mulig slips fra hm, og en eller annen genser... Blir sikkert mest strømpis alikevel[:D]

Jeg var faktisk ikke på H/M og tittet. Liker dem ikke så godt lenger. Og regnet heller ikke med å finne noe der. Angrer litt på det nå, men jeg tror han blir innmari fin i det jeg har kjøpt altså.

ORIGINAL: lene78

vi kjøpte dress med vest og bukse med striper på hm til 129,-

Hva med skjorte og føyelsebukse, med strikkevest

vi og kjøpte det + smokingskjorte med tversover[:)] men cordbukser, skjorte og vest er jo genialt, og når det er brukt til pent ei stund, kan det bli hverdagstøy.

julaften skal han ha "bunad" (ikke skikkelig bunad, det får han ikke før 17. mai, men strikket bunad)[;)]

dette har vi kjøpt til bursdager og romjula/nyttårsaften. 208 kr for alt (-sko) på hm.

Vi har svart dressbukse, hvit skjorte, lyse-lyse-beige slips og gråbrun vest over. Brukt det en del ganger nå. Begravelsen til oldemor, 65-års dagen til bestemor og ellers når vi er bedt bort eller er i kirka. Synes det er koselig å pynte gutta litt. Synes det er feil at de skal være tøffe og kule bestandig.

Hilsen en mamma som hater dødningshoder og ekle figurer på alt guttetøy.....

på sprakjøp har de dresser i 3 deler. skjorte, dressbukse, vest og slips/sløyfe! pleier å kjøpe dette settet til gutten min hvert år! koster 129kr

så er det litt forskjellig hvert år!! helt genialt!! og alle sier han er SÅ fin!! :)

Ja, smart å kjøpe litt stprt. Hadde jeg funnet det i 86 så hadde jeg kjøpt det, men de hadde bare max 80 så da ble det det, så får ikke brukt det så lenge. 

ORIGINAL: tonemoren

Ja, smart å kjøpe litt stprt. Hadde jeg funnet det i 86 så hadde jeg kjøpt det, men de hadde bare max 80 så da ble det det, så får ikke brukt det så lenge. 

det på sparkjøp har de ihvertfall i 86! :)

Var på bruktmarked for baby/barn klær/utstyr marked.....fikk tak i mye pent brukt tøy...joggedresser 15,- stk og Bunad med bunad skjort til 100kr...og kjøpte 4 disney bodyer med lange armer kun 10,- stk...klærna er jo ikke synlig slitt...så bruktmarked skulle det vært mer av. Det var over 20 familier som hadde tatt med seg klær og utstyr de ønsket å selge...Knall god ide.

Back
Topp