Guttenavn!

Sliter veldig med guttenavn her, så håper denne tråden fortsetter å oppdateres med flere navn de neste 5-6 mnd hvis det viser seg å være en lillebror som venter i magen :hilarious: Syns det er mye vanskeligere å finne fine guttenavn enn jentenavn!
Har noen krav da, det må ikke høres ut som et annet ord på engelsk (feks Bård, Even, Simen, Odd) og det bør helst ikke inneholde æ, ø eller å.

Sliter veldig med guttenavn her, så håper denne tråden fortsetter å oppdateres med flere navn de neste 5-6 mnd hvis det viser seg å være en lillebror som venter i magen :hilarious: Syns det er mye vanskeligere å finne fine guttenavn enn jentenavn!
Har noen krav da, det må ikke høres ut som et annet ord på engelsk (feks Bård, Even, Simen, Odd) og det bør helst ikke inneholde æ, ø eller å.
Samme her! Sliter veldig med å finne navn vi begge liker — og så må de fungere og helst uttales nogenlunde likt på norsk, engelsk, samt samboers morsmål, så det gjør det ikke lettere akkurat. Vi har de samme kriteriene du nevnte mtp på engelsk :)

For oss var det viktig å velge et navn uten æ,ø,å - og et navn som lett kan uttales på engelsk (mitt navn er det ingen engelsktalende som klarer å uttale og det plager meg i karrieresammenheng).

Vår gutt heter Marcus :)

For oss var det viktig å velge et navn uten æ,ø,å - og et navn som lett kan uttales på engelsk (mitt navn er det ingen engelsktalende som klarer å uttale og det plager meg i karrieresammenheng).

Vår gutt heter Marcus :)
Samme her. Ingen av oss har internasjonale koblinger utover venner, men mitt navn blir alltid feil, både i utlandet inni Norge.

Kan tipse om at min eldste heter Dominic. Får alltid positive tilbakemeldinger på det :)

Oppdaterer denne nå som vi vet at det er gutt i magen :Heartblue
* Herman (favoritt)
* Tom
* Asbjørn
* Lasse
* Torjus
* Truls
* Birk
* Torben
* Tord
* Morten

Vi sliter skikkelig. Og blir ikke enig :hilarious:
Mannen vil ha Viktor, jeg har kommet med Trym og Albert.
Men egentlig ingen av navnene kjenner jeg skikkelig. Vil liksom høre navne og bare tenke at "JA DET SKAL HAN HETE".. jeg er kanskje kravstor :hilarious: må vel vente til etter fødsel før vi bestemmer oss, kjenne hva som føles riktig når vi ser han.

Men egentlig ingen av navnene kjenner jeg skikkelig. Vil liksom høre navne og bare tenke at "JA DET SKAL HAN HETE".. jeg er kanskje kravstor :hilarious: må vel vente til etter fødsel før vi bestemmer oss, kjenne hva som føles riktig når vi ser han.

Vi har bestemt oss, men jeg er fortsatt usikker.
Det er så uvant for med jentene så var jeg 100% sikker med en gang.
Trur ikke jeg kommer til å bli det denne gang!

Jeg sliter også med å bli helt sikker.. Har litt beslutningsvegring i detta navnestyret denne gangen.. Med storesøster så var navnet klart 6år før jeg fikk a :P

Vi har bestemt oss, men jeg er fortsatt usikker.
Det er så uvant for med jentene så var jeg 100% sikker med en gang.
Trur ikke jeg kommer til å bli det denne gang!
Må være 100% sikker før jeg går med på noe valg av navn jeg ja. Han skal jo tross alt hete det resten av livet, så det må føles riktig :hilarious: Vi brukte lang tid med første også på å bestemme oss. Har det ikke travelt før han er blitt født :wtf:

Samme her. Vi venter jente da, men med de to andre barna har navnet kommet opp og vært helt sånn «yes, det er navnet!», nå har vi blitt enige men tror vi bare må venne oss på navnet:wacky:

-Ludvig
-Oleander
-Elias
-Emrik
-Jakob
-Aksel
-Maximilian
-Matheo
-Casper
-Caspian
-Isak/Isaac
-Olai
-Alexander
-Ulrik

Vi har en Benjamin-Noa, en Emil-Johannes og en Peter-Nathaniel
:love7
Denne gangen får vi jente nr 2. Hvis det hadde vært enda en gutt hadde han nok fått navnet Erik-Mikal.

Lista nå er:

Victor
Casper
Filip
Wilmer
Sebastian
Ivo
Didrik

Men jeg klarer ikke knytte meg til noen av de. Syns de er så «navnetoppen». Søsknene har ganske spesielle navn, og føler ingen av disse er unike, kanskje Ivo. Men så er det litt kort syns jeg, også må vi ha mellomnavn på E, og helst passe internasjonalt… Håpløst!

Lista nå er:

Victor
Casper
Filip
Wilmer
Sebastian
Ivo
Didrik

Men jeg klarer ikke knytte meg til noen av de. Syns de er så «navnetoppen». Søsknene har ganske spesielle navn, og føler ingen av disse er unike, kanskje Ivo. Men så er det litt kort syns jeg, også må vi ha mellomnavn på E, og helst passe internasjonalt… Håpløst!

Evander er fint, og ikke så navnetopp. :)

Litt usikker på om det er et navn, men datteren min greide ikke uttale navnet til en i barnehagen og kalte han derfor for Hilmer. Jeg synes egentlig det var et ganske fint navn, som vi også nå har en liten fortelling om i tillegg.
Utenom det så liker jeg Oscar, Abel, Magnus og Filip.

Back
Topp