Guttenavn

Mamma2021prøver2022

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Navnetips trengs!

Vi venter en gutt, men synes guttenavn er så vanskelig! Jentenavnet hadde vi klart, men guttenavn er umulig.
Vi har begge lyst på et litt sjeldent navn, Samboer ønsker kanskje enda mer spesielle enn meg, men vi er enig om noe, og noe synes han blir for vanlig. Vi har lang liste, men er liksom ingen som er det perfektet enda, eller jeg liker noen ganske godt, men han er ikke like positiv som meg på de 2 jeg liker best.

Disse 3 står øverst på min liste nå:
Theodor (far synes dette er litt langt)
Elander (far er usikker)
Leonel (begge liker)

Noen som har forslag til fine, spesielle guttenavn, eller bare guttenavn generelt ? Fyr løs! :Heartblue
 
Jeg elsker Leonel, det er så fint! Dessverre er det totalt kræsj med vårt tidligere navnevalg, så det er dessverre uaktuelt for vår del..

Andre forslag;
Marlon
Vilmer
Greger
 
Leonard
Lennard
Troy
Levian
Kiran
Kian
Erlend
Neo
 
Vi er i samme situasjon :joyful:
Vår liste:

Leon
Liam
Leander
Tobias
Matheo
Olander
Oleander
Leo
Theo

Vi er nå kanskje inne i tenkeboksen om vi skal velge et norskt navn med norrønsk opprinnelse. Vi har da disse:

Oddbjørn
Torodd
Amund
Oddmund
Tormod
 
Vi er i samme situasjon :joyful:
Vår liste:

Leon
Liam
Leander
Tobias
Matheo
Olander
Oleander
Leo
Theo

Vi er nå kanskje inne i tenkeboksen om vi skal velge et norskt navn med norrønsk opprinnelse. Vi har da disse:

Oddbjørn
Torodd
Amund
Oddmund
Tormod
Mye fine navn her! Det øverste lista di har jeg nesten alle de samme på vår! :Heartblue
 
Vi er i samme situasjon :joyful:
Vår liste:

Leon
Liam
Leander
Tobias
Matheo
Olander
Oleander
Leo
Theo

Vi er nå kanskje inne i tenkeboksen om vi skal velge et norskt navn med norrønsk opprinnelse. Vi har da disse:

Oddbjørn
Torodd
Amund
Oddmund
Tormod

Stemmer for de 5 nederste! Uten tvil! :D
 
Nöel eller Levi syns jeg er fine.
Korte og enkle, samtidig som de er litt uvanlige :)
 
Vi er i samme situasjon :joyful:
Vår liste:

Leon
Liam
Leander
Tobias
Matheo
Olander
Oleander
Leo
Theo

Vi er nå kanskje inne i tenkeboksen om vi skal velge et norskt navn med norrønsk opprinnelse. Vi har da disse:

Oddbjørn
Torodd
Amund
Oddmund
Tormod

Likte de øverste. Oleander var nydelig, og de kortere navnene er tøffe :D

Er ikke så glad i de nederste, men i den kategorien syns jeg Åsmund er skikkelig koselig. Torbjørn er også tøft. :)

Hørte forøvrig en far rope på sønnen sin Torelius på Lampeland for en stund siden. Første gang jeg har hørt det, men liker at ikke alle heter de samme få navnene nå til dags!


I dagens internasjonale samfunn tenker jeg forøvrig det er kjedelig å ha navn som fungerer utpreget dårlig på engelsk, som Odd, Simen, osv. :p
 
Jeg liker Selmer veldig godt. Mannen er ikke helt med på den, for han er det et etternavn :rolleyes: (funfact: det var faktisk ikke lov å bruke som fornavn mellom 1923 - ca 2000 av den grunn)
 
Back
Topp