Guttenavn

LillePus81

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som har forslag til fine guttenavn? Jeg synes det er såå mye vanskeligere enn jentenavn, da hadde jeg hatt en lang liste klar :)
Jeg liker litt tradisjonelle navn, gjerne dobbeltnavn..
Foreløpig på lista vår er:
Aksel
Sølve
Olav
Johannes
Fredrik
William
Men føler på en måte de er litt for vanlige.. så ute etter noe som gir oss litt mer wow-effekt.
:dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy:
Hjelp!

Er det noen som har forslag til fine guttenavn? Jeg synes det er såå mye vanskeligere enn jentenavn, da hadde jeg hatt en lang liste klar :)
Jeg liker litt tradisjonelle navn, gjerne dobbeltnavn..
Foreløpig på lista vår er:
Aksel
Sølve
Olav
Johannes
Fredrik
William
Men føler på en måte de er litt for vanlige.. så ute etter noe som gir oss litt mer wow-effekt.
:dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy::dummy:
Hjelp!
Siden «alle» vil ha uvanlige og spesielle navn på barna sine i dag, tror jeg nesten det blir litt mer wow-effekt av å bare ha et helt vanlig navn jeg :-) men navnesaken er personlig og alle har forskjellig smak! Og heldigvis for det, det hadde jo vært litt kjedelig hvis alle jentene bare het Anna eller Anne, og alle guttene bare het Ola eller Ole.

Styr unna topp 10/20-lister, så hjelper det mye på unikheten, hehe.

Jeg sliter med å finne guttenavn selv, da vi har bestemt at det skal starte på T og bør ha en R inni. Vi vet foreløpig ikke om vi venter gutt eller jente, men jentenavnet har vi allerede valgt; Tirill.

Tarjei synes jeg er et fint og stødig navn. Samme med Trond og Tristan.

Vanskelig ja! Og samboeren liker ingen av navnene jeg liker. :p Jeg jobbet litt i barnehage som vikar da jeg studerte, og fikk et veldig fint forhold til en skjønn liten gutt som het Joakim, så jeg ville gjerne brukt det. Men samboeren hater det, og påstår at han vil bli kalt Jokke. :rolleyes: Lurer på om jeg bare skal begynne å kalle ham det nå jeg, så kanskje han blir vant til det. :D

Vanskelig ja! Og samboeren liker ingen av navnene jeg liker. :p Jeg jobbet litt i barnehage som vikar da jeg studerte, og fikk et veldig fint forhold til en skjønn liten gutt som het Joakim, så jeg ville gjerne brukt det. Men samboeren hater det, og påstår at han vil bli kalt Jokke. :rolleyes: Lurer på om jeg bare skal begynne å kalle ham det nå jeg, så kanskje han blir vant til det. :D

Gikk på skole med to Joakim, og begge ble kalt Jokke :hilarious:

Styr unna topp 10/20-lister, så hjelper det mye på unikheten, hehe.

Jeg sliter med å finne guttenavn selv, da vi har bestemt at det skal starte på T og bør ha en R inni. Vi vet foreløpig ikke om vi venter gutt eller jente, men jentenavnet har vi allerede valgt; Tirill.

Tarjei synes jeg er et fint og stødig navn. Samme med Trond og Tristan.
På lista mi står Theodor som nr. 2. Det slutter med r, men begynner med T og har r i seg. Liker dette navnet veldig godt, og betydning også.

Jeg liker Oscar, Filip og Martin veldig godt :happy: men enig i at guttenavn er mye vanskeligere Heh

Matheus/Mateus er et tradisjonelt navn som veldig få i Norge heter (under 10 stk sist gang jeg sjekket)

Sliter også med guttenavn. Må ha et som også klinger bra på engelsk. Vi skal ikke vite kjønn, så har sagt at mannen må finne et guttenavn hvis det blir gutt (har flere alternativ på jentenavn).

Guttenavn er vanskelig å finne! Jeg liker også tradisjonelle og gjerne korte navn. 7 åringen min heter Erik. Vanlig navn, men likevel ikke topp 20 og så vidt jeg vet er det ikke flere på skolen til gutten min som heter det.. Andre navn jeg liker er
Johan
Torjus
Gard
Sverre
Aksel
Viktor

Fine navn på listen. Om du er redd for noe for populært ville jeg styrt unna William som hr ligget på topplister le ge. Ville også hoppet over Aksel og Olav som raser voldsomt opp på listene om dagen.

Fredrik, Henrik og Kristian er jo klassiske navn som holder seg jevnt, men ikke går helt til topps på listene.

De jeg kom på i farta:
Herman
Tidemann
Helmer
Nikolai
Peder
Nils
Alfred
Jørgen
Gustav

Her kom største storesøstra med forslag til guttenavn hvis h*n kommer 2 august: Andre´ August :laughing002 . Vi svarte at hvis det ble gutt og den kommer på den datoen, så skal den få hete det.
Så får vi se da når den lille velger å komme da, og om det blir gutt eller jente;)

Her er noen forslag:

Johann/ Johan
Herman
Jonatan
Viktor
Kasper
Oskar
Asbjørn

:)

Og nordpå. Kjenner en Jokke jeg også. Men det går fint å bli kalt Jokke altså, han klarer seg bra han ;)

Haha ja, men hvis vedkommende har et sært forhold til det så kan jeg skjønne at det kan være litt harry :p barn/ungdom syns jo ofte det bare er tøft med Jokke, Aleks, Andy osv :p

Vi tenker Jacob/Jakob etter samboers bestefar,og hittil eneste navnet vi har klart å enes om

Back
Topp