Guttenavn

heisann

Andre møte med forumet
Hei!

Venter en liten gutt, og vurderer blant annet Jonatan og Samuel.

Hva tenker dere om disse navnene? Noen meninger?

Takk for innspill :)
 
Flytta denne ut på generelt for deg, så får du sikkert litt fleire svar :)
 
Fine navn begge to :)
Skulle jeg ha valgt mellom dem ville jeg ha valgt Samuel
 
Fine navn det. Hadde selv valgt Samuel. :)
 
Liker begge to. Men tror jeg hadde valgt Samuel.
 
Vet om flere Samuel som har blitt født siste årene, så det navnet er nok på vei opp. Fint navn, men favoritt av de to er Jonatan :)
 
Tusen takk, veldig nyttig med litt tilbakemelding, vil helst ikke spørre kjente og familie før vi er sikre. :) Noe jeg ikke har tenkt på vedr. navnene? Redd for at man plutselig kommer på en eller annen person det lett relateres til som jeg ikke har tenkt på. Jonatan kan jo fort bli litt Kardemommeby, selvom det ikke er der vi har det fra, og det gjør ikke så veldig mye for min del. Samuel har jeg ennå ikke kommet på noe som det lett relateres til.
 
Tusen takk, veldig nyttig med litt tilbakemelding, vil helst ikke spørre kjente og familie før vi er sikre. :) Noe jeg ikke har tenkt på vedr. navnene? Redd for at man plutselig kommer på en eller annen person det lett relateres til som jeg ikke har tenkt på. Jonatan kan jo fort bli litt Kardemommeby, selvom det ikke er der vi har det fra, og det gjør ikke så veldig mye for min del. Samuel har jeg ennå ikke kommet på noe som det lett relateres til.

Vi har både en Ronja, en Sofie, en Emil og en Noora i nær familie, og ingen av de er blitt hetende Ronja Røverdatter, tante Sofie eller Emil fra Lønneberget eller skam Noora. Selv har jeg også er navn som lett kan få et vedheng men opplever aldri det, må være minst 15 år siden sist noen kalte meg det.

Min datter har er navn familien min assosierer med en gammel koselig tante i familien som jeg selv aldri har hatt noe forhold til. Så det vil alltid være en knagg å henge navn på men tror ikke det er noe som vil ha noe å si for barnet.
 
Tusen takk, veldig nyttig med litt tilbakemelding, vil helst ikke spørre kjente og familie før vi er sikre. :) Noe jeg ikke har tenkt på vedr. navnene? Redd for at man plutselig kommer på en eller annen person det lett relateres til som jeg ikke har tenkt på. Jonatan kan jo fort bli litt Kardemommeby, selvom det ikke er der vi har det fra, og det gjør ikke så veldig mye for min del. Samuel har jeg ennå ikke kommet på noe som det lett relateres til.

Begge navnene er knyttet tett opp til kristendommen, så jeg relaterer det dit. Uten at det er noe negativt :)
 
Back
Topp