Guttenavn

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Vi sliter virkelig med å finne guttenavn, så jeg lurte på om noen hadde noen fine navn på lur :) Vi vil aller helst holde oss unna navnetoppen, så gjerne noen litt særegne navn :) Vi var jo på OUL men jordmor kunne dessverre ikke gi oss et veldig sikkert svar på hvilket kjønn det var. Det var kanskje en jente, men det var veeeldig vagt fra hennes side, så derfor vil vi veldig gjerne ha en guttenvan klart også :)

Vår yngste heter Loke ;-)

men hva med:
Odin
Birk
Wilhelm
Halvard
Even:-)

Vår yngste heter Loke ;-)

men hva med:
Odin
Birk
Wilhelm
Halvard
Even:)
Jeg har faktisk vurdert Loke :) liker det veldig godt! Har en stesønn som heter Hugo så føler liksom at jeg må finne et kort navn som passer med hans så det ikke krasjer fullstendig :)

Jeg har faktisk vurdert Loke :) liker det veldig godt! Har en stesønn som heter Hugo så føler liksom at jeg må finne et kort navn som passer med hans så det ikke krasjer fullstendig :)

Vi vurderte Birk i 2011, men i vennekretsen vår ville så og si samtlige kalle sin sønn for Birk viss de fikk en gutt. Så da endra vi kjapt til Loke ;-)

Nå hadde vi gutte navnet Ellef klart, men i stedet får vi Milla Kristine:-) men selvfølgelig, skulle det ligge en liten luring i magen så blir det Ellef :-)

Hans
Tor (Thor)
Trym
Olav
Ove
Pål
Aksel (Axel)
Aleks (Alex)

Noen korte :-) ikke sånn super standar navn :-)

En venninne har to sønner som heter Hugo og Melvin.

Andre navn i vennekretsen her som i alle fall jeg anser som ikke så vanlige (har ikke sjekka det opp) er:
- Ivrin
- Emrik
- Imre
- Leo eller Leon

Her blir det jente men om det hadde blitt gutt så skulle han ha hett Dennis

Iver
Ivo
Aslak
Brage
Edwin
Brikt
Jeppe
Mio
Eskil
Colin
Alf
Mikal
Stefan
Elliot
Otto
Gard
Jarl
Jarle
Olai
Kyrre
Ulf

Jeg synes Storm er veldig fint og litt uvanlig. :)
Storm er et av mine favorittnavn ❤️ men det har seg sånn at vi allerede kjenner en liten Storm så det navnet er nok dessverre allerede oppbrukt :(

Vi venter også gutt. Sliter veldig med å finne navn til han. Aner virkelig ikke hvilket navn vi skal gi han. Er liksom ingen navn som er heilt perfekt føler jeg.

Vi venter også gutt. Sliter veldig med å finne navn til han. Aner virkelig ikke hvilket navn vi skal gi han. Er liksom ingen navn som er heilt perfekt føler jeg.
Neei, det er nettopp det, mange navn som er fine, men ingen som er heeelt perfekte :(

Her har vi forelsket oss i Jørgen etter min farfar.. vi skulle ha et navn som passet på norsk og spansk... *kremt* :p

Heisann sliter veldig selv... Jente var mye enklere, men gutten i magen kan jo ikke hete det samme som oldemor (min mormor Gurli) vi har lagt vår elsk på Lodin, men mamma rynka så fælt på nesa når jeg nevnte det.... I tillegg har vi den svenske navnedagtradisjonen i familien så vi trenger et navn som passer til... Jeg har alltid likt guttenavn som begynner på A, jar alltid likt Adrian, men vil ikke at han skal dele navn med halve klassen så vi søkte oss frem til en variant: Arian. Lodin Leander klinger jo også godt og vi har Harald i bakhånd fra familien til samboeren... Ble veldig mye tekst dette her, men godt å få det ut;-)

• Liker
Reactions: VHN
Heisann sliter veldig selv... Jente var mye enklere, men gutten i magen kan jo ikke hete det samme som oldemor (min mormor Gurli) vi har lagt vår elsk på Lodin, men mamma rynka så fælt på nesa når jeg nevnte det.... I tillegg har vi den svenske navnedagtradisjonen i familien så vi trenger et navn som passer til... Jeg har alltid likt guttenavn som begynner på A, jar alltid likt Adrian, men vil ikke at han skal dele navn med halve klassen så vi søkte oss frem til en variant: Arian. Lodin Leander klinger jo også godt og vi har Harald i bakhånd fra familien til samboeren... Ble veldig mye tekst dette her, men godt å få det ut;-)
Elsker at du skrev Leander for dette er faktisk en av navnene vi liker veldig godt :) vi foreslo Loke til min mamma og hun rynka fryktelig på nesa :/ men her blir det også de svenske navne tradisjonene, så det kan se ut som det blir en liten Carl-Daniel Leander :) med Leander som tiltales navn :) Carl etter pappa og Daniel etter min bror :)

Last edited:
Back
Topp