Guttenavn?

Pixie

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Julikulene 2020
Selvom vi har et navn vi begge liker og et par backup navn så vil jeg gjerne høre enda flere navn. Helst spesielle navn som ikke så mange bærer. Som Leander (som jeg ikke får gjennom hos kjære :().

Og tenker det kan bli fin tråd for andre som står fast! So hit me with your best names. :D

Jeg liker Peter og Kristoffer. Vi har valgt et annet navn da :)

Leander er nok ikke så uvanlig nå. Tipper det ligger ganske langt oppe på poppislisten for de siste årene.

Leander er jo veldig populært og har vært det lenge, ikke så sjeldent lengre. :)

Har noen navn jeg liker her ikke så sjeldne de heller da;

Tobias <3 Hadde vi fått gutt hadde jeg ville hatt dette navnet.

Sindre
Johannes
Sebastian
Sondre

Ja, men det er forsatt litt spesielt om dere skjønner, ikke det første man sier om noen spør om ett guttenavn - som Ole og Jon. Også har jeg aldri møtt noen som heter det. Jeg liker også veeldig godt Tobias men det også blitt ganske vanlig men utelukker det ikke pågrunn av det.

Men Kristoffer foreksempel er veldig vanlig, hvertfall her, blandt folk rundt min alder men det kan jo være det varierer fra hvor man bor. :)

Føler alle unger heter Liam eller Lucas nå jeg da, haha. :p

Vi har tenkt på Liam eller Oliver - men så kaller jo plutselig alle ungen sin for Liam (som jeg liker best!) haha :-p
Vil helst ha et navn som ikke er så vanlig, og som man kan uttale uten problemer på engelsk :-)

Jeg liker også Liam veldig godt, men det er et populært navn her omkring så det får jeg nok ikke gjennomslag med hos gubben. Skal rett se vi ender opp med noe finsk siden bøllefrøet har skogfinske aner, i så fall holder jeg en knapp på Tavo eller Tero :)

Vi står mellom Edvard og Oliver. Fra før har vi en Ludvik og Theodor :)

norskenavn.no fin side hvor man finner mange forskjellige navn. Har funksjoner som SSB hvor man kan trykke på sånne knapper for å se hvor mange som har de. 100, 500, 1000 eller fler tror jeg

Sniker litt fra januarforumet..
Siden du liker Leander kanskje du liker Evander? Det heter en liten pjokk jeg vet av. Aldri hørt navnet før, men det klinger godt:)

Selv har jeg kjempeproblem med guttenavn. Finne mange fine jentenavn da. Tror likevel det kommer til å stå mellom Aron, Samuel eller Håkon. Navnet til nr 1 gikk kjempelett å finne, så jeg er i grunn litt overrasket over at det er så vanskelig å finne nå;)

Guttenavn synes jeg er veldig vanskelig.. Alle navnene som dukker opp i hodet mitt er jentenavn..

Hva tenker dere om doble navn, enten for og mellom eller to etternavn???

Jeg blir sprø av dette med navn, vi har et fornavn vi liker begge to. Jeg ønsker veldig to fornavn da jeg har det selv. Vi er ikke gift,(forlovet) og må innrømme det at lille ikke skal ha samme etternavn som meg kjenns litt rart, kanskje litt sårt til og med..

Jeg blir sprø av dette med navn, vi har et fornavn vi liker begge to. Jeg ønsker veldig to fornavn da jeg har det selv. Vi er ikke gift,(forlovet) og må innrømme det at lille ikke skal ha samme etternavn som meg kjenns litt rart, kanskje litt sårt til og med..

Ja, det har vært vanskelig med navn! Nå har vi 3 navn på lista, så får vi se hvem som kommer ut:-) Her blir det et fornavn. Mannen har 2 fornavn, men bruker bare det ene. Så blir det 2 etternavn, likt som hos meg. Vi er gift da. Jeg tror ikke mannen skal ta mitt etternavn som mellomnavn, grunnet at da blir han hetende det samme som pappa.. Det føles veldig rart. Så tror kanskje han bare får bruke sitt eget etternavn.

Ja, det har vært vanskelig med navn! Nå har vi 3 navn på lista, så får vi se hvem som kommer ut:) Her blir det et fornavn. Mannen har 2 fornavn, men bruker bare det ene. Så blir det 2 etternavn, likt som hos meg. Vi er gift da. Jeg tror ikke mannen skal ta mitt etternavn som mellomnavn, grunnet at da blir han hetende det samme som pappa.. Det føles veldig rart. Så tror kanskje han bare får bruke sitt eget etternavn.

Problemet er jo at navnene blir så laaaange sammen også. Fornavnene eg liker er ikke korte liksom.. Haha

Er det noe selvfølge at babyen skal ha etternavnet til pappaen da? Tror du at du kommer til å bytte navn når dere gifter dere? Du kan jo evt. bytte navn nå selv om dere ikke er gift?

Har d på samme måte :( vi e å forlova å lille har pappaen sitt etternavn. Har å lyst å bytte, men d e væl ikke vanlig før man e gift??
Vår gutt blei oppkalt etter pappaen å bestefarn. Sia begge har hugo i navne sitt, blei han å hete Hugo Leander :) men kjenne ijæn at d e sårt ja, at han ikke har samme etternavn som mæ...

Har d på samme måte :( vi e å forlova å lille har pappaen sitt etternavn. Har å lyst å bytte, men d e væl ikke vanlig før man e gift??
Vår gutt blei oppkalt etter pappaen å bestefarn. Sia begge har hugo i navne sitt, blei han å hete Hugo Leander :) men kjenne ijæn at d e sårt ja, at han ikke har samme etternavn som mæ...

Her kommer det ikke på tale at mitt etternavn skal utelates i barnets navn:-) Når vi giftet oss, puttet jeg mannens etternavn inn som mitt mellomnavn. Problemet med det er at mannen har det samme fornavnet som pappa! Hvis mannen min skal ta mitt navn som mellomnavn så blir det pappas navn! Det blir for rart. Så da kommer jeg til å bytte slik at mitt navn er mellomnavn istedet for hovednavn, slik kan vi alle 3 ha et felles etternavn (mens Lillegutt og jeg har mitt navn som mellomnavn). Innviklet dette:-)

Det er vel nettopp det, ingen ting er en selvfølge.
Jeg er nok ganske tradisjonell og ikke helt fan av to etternavn. Men rart at han ikke skal hete det samme som meg. Vi gifter oss sikkert med tiden, men likevel.
Siden jeg har lyst på to fornavn (for og mellomnavn) blir det litt væl å ha to etternavn også.. Men vet jo at vi liker ulike løsninger..

Mannen min sin familie har enkle, korte navn og et etternavn. Jeg har to navn og et etternavn på ei halv bok, så her er det enkle det beste og mannens navn blir barnets etternavn :) Vi har hatt 2 guttenavn klart lenge, men kommer det ei prinsesse må vi i tenkeboksen gitt ;)

Back
Topp