Guttenavn

Kristin_1986

Venter på vår første gullklomp <3
Så det kom opp en tråd om jentenavn - så da ville jeg starte en tråd om guttenavn :) Det er så utrolig vanskelig med navn! Kanskje vi kan lage lister med guttenavn så vi kanskje kan bli litt inspirert av hverandre? :)
De guttenavnene vi har tenkt på er Ailo, Samuel og Jakob :)
Men det er ikke sikkert det blir noen av de :) vanskelig!

Vi har tenkt på (og forkasta) Mathias, Oskar, Lukas, Ulrik, Even og Emil. Alle disse er på topplistene :( nå er vi veldig usikre, kanskje Sjur eller Tormod...

Det er litt kjedelig når navn man liker veldig godt kommer på topp ti liste - da blir det mange i det kullet som heter det samme. Jakob tror jeg har kommet høyt på listen, så det er litt mer utelukket pga det. Både Tormod og Sjur er fine navn da :)

Oskar, Fabian, Pelle, syns jeg litt om. Og så syns jeg Alf er litt kult :D

Har Marcus og Mathias fra før (aldri brydd meg om topplister så lenge jeg faller for navnet) nå vurderer vi Matheo..

Muuuuligens også Emilian

Det er litt kjedelig når navn man liker veldig godt kommer på topp ti liste - da blir det mange i det kullet som heter det samme. Jakob tror jeg har kommet høyt på listen, så det er litt mer utelukket pga det. Både Tormod og Sjur er fine navn da :)
Ja, Jakob er også fint, var til vurdering her og :)

Vi har bestemt oss for Fhillip, sto mellom det og Leo :-)

Vi likte Felix, Oliver, Markus, Leo, Robin, Oskar, Michael og Fabian :) men endte opp med navnet vi hadde bestemt oss for før graviditeten :)

Synes det er veldig vanskelig, men det står mellom Aron, Dennis og Julian:)

Vi liker gode "gamle" navn. Har bestemt oss for at lillebror skal hete Berge. :-) andre navn som vi diskuterte var Olai, Iver og Peder. :-)

Jeg får jente, men hadde følgende liste på utvalgte guttenavn jeg liker:

Erik, Heine, Ola, Jakob, Halvor, Johan, Eskild, Mikkel, Aksel, Olav, Erlend, Endre, Iver, Sjur, Vegard, Jens, Peder, Petter, Bo, Håkon, Kristian, Oskar, Vetle.

Synes mange av de "moderne" guttenavnene er så feminine, så derfor sverger jeg til korte maskuline "gamle" navn. Skal jo tross alt hete det som ungdom og voksne også, tenker jeg. Heldigvis har vi ulik smak, de fleste av oss:)

Syns det er fryktelig vanskelig her. Men har noen få navn på lista: Eirik, Halvor, Martin, Brage, Mikkel

Mikkel er så fint! Men mannen kjenner en slem gutt som heter det, så det er uaktuelt her.

Ingenting er bestemt enda men har oppe navn som; Axel, Bendik, Mio, Noa, Nikolai....Klarer ikke å velge :)

Back
Topp