Guttenavn Ingi

februar

Første møte med forumet
Hei, Vi prøver å finne navn til gutt. Jeg er ikke fra Norge men mannen min er norsk. Det er veldig vanskelig å finne navn som passer til begge kulturer. Jeg er veldig glad i guttenavnet Ingi, men min mann og hans familie synes det er litt rart. Ikke alle i min familie liker navnet.
Hva mener dere om guttenavn Ingi?

For meg høres det ut som et kallenavn dersom det var "helnorskt". Nå vet ikke jeg h or du er fra, men hadde ikke reagert dersom du f.eks var fra Island. Dårlig forklart, men poenget er at jeg syns det er innafor ;)

Jeg kjenner faktisk 2 jenter som heter det... Men syns navnet er fint :)

Jeg er ikke fra Island. Med mening har ikke sagt hvilket land jeg kommer fra, fordi jeg ikke ville at navn skulle bestemmes utfra hvor jeg kommer fra :happy:. Men jeg liker veldig godt navnet Inge, men i mitt land er navn som slutter på e bare for jenter. Derfor synes jeg navn Ingi passer bedre. Jeg har lest at det er islandsk navn med veldig vakker mening. Litt bekymret for det også kan brukes som jentenavn. Fullt navn med etternavn blir Ingi Nygård.

Jeg syns det høres ut som en kallenavn.

For meg personlig er det et litt rart navn som jeg ikke ville brukt, men folk har jo ulik smak :P

Ingi er et flott navn, og I mitt hode også litt mer maskulint enn Inge.

Ingi er jo et gammelt Skandinavisk navn, så "utenlandsk" er det jo ikke. Ingi er et Islandsk jentenavn, men et skandinavisk guttenavn fra gammelt av. :-) Hvor er du fra..?
Synes det var tøft jeg :)

Last edited:
Jeg likte det, men synes det var vanskelig å bedømme om det var jente eller guttenavn da det minnet meg om Ingrid.

Ikke noe jeg hadde valgt selv, men syns det var fint. Personlig syns jeg det hadde passet best på en jente

Hvorfor ikke.
Det er så vanlig med uvanlige navn nå at jeg hadde neppe reagert om noen jeg kjente kalte sønnen sin for Ingi.

For meg blir det jentenavn. Hadde en venninne tidligere som het Ingeborg og hun ble kalt ingi :)

Tenker islandsk med en gang. På norsk blir det vel Inge el...

Personlig liker jeg det ikke, men min mening spiller jo ingen rolle, deres unge ;)

Back
Topp