Gutten min er livredd andre barn.

M.E.S

Flørter med forumet
Har en gutt på snart 1 år som rett og slett er kjempe redd andre barn (han har vært det siden han var ca. 6 mnd). Det går greit med de som er 2 år og oppover, men alt under går ikke. Han er ikke redd barna før de åpner munnen å lager lyd, heller tvert om, han virker veldig stolt og tøff når han treffer dem. Det er akkurat som om at lydene skremmer han skikkelig. Så.. er det noen som har noen gode råd å komme med? føler meg helt rådløs, vil jo virkelig vise han at barna ikke er farlige. Han skal snart begynne i barnehage, å jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli, om han rett og slett får en dårlig opplevelse av hele greia:(

åpen barnehage er kanskje tingen ?

Jeg tok med meg min  fom mars i år (han ble 1 år nå nettopp)

De to -tre første ukene hyyylte han bare andre barn/voksne såg på han ;-P

Etter å ha gått der i 3 måneder er han blitt DEN selvsikre lille fyren(går der 2-3 timer 1-2 ganger i uka.

Hehe :) Slik var jentungen også, satte i og hylgrine når andre barn lagde lyder. Gikk veldig fort over når hun begynte i barnehage. Så det eneste som kan kurrere det er nok og oppsøke andre barn, så han blir vant med det.

takk for svar håper det går seg til. ikke noe morsomt å må sitte å grue seg til at han skal i barnehagen av den grunn at jeg tror han kommer til å mistrives skikkelig. vi får ta det gradvis : )

lat som ingenting. tror det blir værre om du "lager en greie" ut av det å gir oppmerksomhet på det. ta kontakt med de andre barna med han i nærheten og overse reaksjonen hans. dersom du viser at du er trygg er det beste. men da må du også være trygg slik at han ikke merker at du blir stresset av hans reaksjoner.

lat som ingenting. tror det blir værre om du "lager en greie" ut av det å gir oppmerksomhet på det. ta kontakt med de andre barna med han i nærheten og overse reaksjonen hans. dersom du viser at du er trygg er det beste. men da må du også være trygg slik at han ikke merker at du blir stresset av hans reaksjoner.

Back
Topp