Gutteklipp

@ne

Gift med forumet
Trenger desperat hjelp....
Nå MÅ jeg klippe Haakon igjen... Stakkaren har jo luggen langt nedi øynene... Det er bare det at sist jeg prøvde å klippe han så han ut som en mix mellom McGyver og en playmofigur[&:]

Jeg har investert i ei klippemaskin som tar fra 0-2 cm.... 

Any suggestions???  Skal jeg bare ta hele hodet med maskina?  Evt hvor mye rundt ørene/nakken skal jeg ta?  Skal jeg bruke kortere rundt ørene?  Vil ikke ha "army-sveis" på han heller, men har en mistanke om at det blir litt enklere med maskin enn med saks... Haakon er forresten 16 mnd[:)]

På forhånd tusen takk for gode forslag[:D]  Send gjerne med bilder av ditt maskinklippresultat[;)]

Playmofrisyre hørtes jo tøft ut! hehe[:D]

Jeg prøvde å klippe min gutt selv, men endte opp med maskinklipp på hele håret.[8|] Har gått til frisør med ham en gang, men det er så sabla dyrt![&:] Syns maskinklipp på det lengste nivået funker bra jeg! [:)]

ORIGINAL: LilleS

Playmofrisyre hørtes jo tøft ut! hehe[:D]

Jeg prøvde å klippe min gutt selv, men endte opp med maskinklipp på hele håret.[8|] Har gått til frisør med ham en gang, men det er så sabla dyrt![&:] Syns maskinklipp på det lengste nivået funker bra jeg! [:)]

Hehe... bra han er så liten at han ikke skjønner noe av det[:-]
Men bruker du samme lengden på hele håret da?

Vi klippet lillemann hjemme med maskin for første gang her for 1 mnd siden (blei dyrt med frisør siden han har vært der 3 ganger allerede) og det blei ikke bra, altså... Blei for kort på den ene siden ved øret og pga verven i luggen så skjønner jeg nå hvorfor frisøren surra så veldig med å få skjult den..[8|] Så neste gang blir det frisør her, altså....
Men du kan jo bare ta likt over hele først også se hvor du evt vil ha det litt kortere...?

Jeg har egentlig gått til frisøren med sønnen min, for å slippe sånn jevn over sveis. For å få det klippet opp liksom.

Men på lørdag fikk vi et innfall, og brukte barbermaskinen på han. Begynte på 41 mm men etter at guttungen satt skikkelig urolig, ble det skikkelig snauet et sted. Så det endte med at vi tok 21 mm over hele hodet. Det ble kort, men det vokser jo ut igjen. Jeg aaaner ikke hvordan jeg skal klippe det slik at det er lengre på toppen og kortere i nakken, så jeg tok det jevnt over hele.

Klippet hele håret med lik lengde ja. Legger ved et bilde[:)]

*poof*

Jeg klipper snuppa "ordentlig" dvs jeg er ikke frisør men har klippet hele familien siden jeg var tenåring så har det litt i fingrene :) Hadde aldri turt å klippe henne på den måten hvis jeg ikke hadde øvd meg først :)

Men har man maskin så er det jo ikke så vanskelig, det eneste er jo at det blir litt kjedelig frisyre[;)]

EDIT: Ser jo nå at det er gutteklipp det er snakk om, snakk om å lese HI [8D]

bruker maskin, har 19 mm på toppen og 17 mm på sidene. helt nederst bak tar jeg 15 mm. også tar jeg saks over øra, så han får sånn fin bue. hårfestet hans er langt ned i nakken, så der tar jeg bort det nederste[:)] hvis man har større forskjell ser man overgangen. når han begynner å sitte stille under klipp kommer jeg til å ta saks på toppen. men helt genialt med maskin, fort gjort og resulatet blir bra[:)] også har man muligheten til at barnet alltid ser stelt ut på håret.

om det ser kort ut eller ei har mye med hårtypen til barnet å gjøre. klipper mannen også, men samme mm som sønnen, og han ser mye lenger ut på håret enn guttungen.

og det vokser veldig fort ut igjen, så ikke farlig å prøve seg frem. klipper vel hver andre mnd.

Takk for gode tips alle sammen!!!  Nå går vi og tester maskina[;)]

her tar vi maksinklipp på helle hode på guttungen

Ta før og etter bilde da [:D]

Litt sent med førbilde, for jeg har allerede begynt[:-]
Men kan sikkert ta "mellom-bilde", for det var slutt på batteriet på klippemaskina[:D][:D][:D]

ORIGINAL: @ne

Litt sent med førbilde, for jeg har allerede begynt[:-]
Men kan sikkert ta "mellom-bilde", for det var slutt på batteriet på klippemaskina[:D][:D][:D]

He he [:D]
Håper dere ikke skal ut noen plass i mellomtida da [8D]

Blir spennende og se bilder [;)][:)]

Har vært til frisør med han jeg også, det er bare det at håret vokser som ugress....
I tillegg til at han var født med ei skikkelig tue[:-]  måtte klippe luggen hans første gang til dåpen da han var 3 mnd[8D]

Nå har ikke jeg klipt gutten min enda. Men når den tid kommer, så blir det nok frisør her. For jeg vil ha frisyre på det! Vil ha litt lengde, altså ikke maskinklipp [;)]

Jeg klipper luggen hos frisør, så tar jeg bare håret når det er blitt langt.. hehe
koster 70 kr å klippe luggen, å det skjer ca 1 gang i mnd [&:][8D]

Back
Topp