gutt 9 mnd og magesmerter.

Guest
Hei.
Har en gutt på 9,5 mnd som skriker og skriker hver eneste natt. Dette har han gjort helt siden han var født.  Det er tydelig at det er smerter, da han kan ligge helt rolig før han hyler til.  Men som regel kaver han mye på natta. "ruller og ruller rundt i senga. Han har kun fått mme siden han var født.  Her har vi bytta oss gjennom alt som finnes på markedet. Nå bruker vi NAN H1, da vi innbiller oss at det blir litt bedre..  mindre luft på dagtid hvertfall, men kaver og skriker fremdeles mye på natta.  Vi har også prøvd alle de vanlige remedier og kjerringråd om magesmerte som er på markedet uten noe forandring. det eneste som fungerer på natta er en liten tår mme, eller noen ganger vann.  Har prøvd kutte ut nattflasken, men siden dette er det eneste som roer han så må vi gi han en liten tår for at han skal gi seg for en liten stund.  vært hos lege flere ganger og er endelig henvist til sykehus.(over 2 mnd ventetid). 
På dagen er han veldig fornøyd. smiler mye og er tidlig ute med alt.  Gikk når han var 8,5 mnd og folk bemerker hvor gla han er når han ikke er trøtt.
 Men i tillegg til skrikinga på natta, så er han livredd for å sovne.  Dette har også vært sånn siden han var født. sikkert fordi han forbinder natten med vondt!?. Om dagen triller vi ofte og da sovner han lett.  Men sengen er han helt allergisk mot.  Har prøvd skrikemetoden og han sovner alene etter en stund, men våkner gjerne etter en time og skriker igjen. Venter en stund, men Vil ikke la han ligge å hyle når jeg vet at han kanskje skriker fordi han har vondt. Så ender med at jeg må legge meg og ta han opp i min seng slik at han sovner igjen, vet at dette kanskje er galt, men,  vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Han har like mye vondt når han ligger sammen med meg i sengen, men er lettere for meg da jeg slipper stå opp.   Har prøvd og ha sengen hans på vårt rom og på sitt eget rom, bygget opp, uro, nattlys, beroligende lyder, ingen forskjell. Og lurer nå på om andre har vært borti det samme og om det er noe vesentlig jeg gjør feil.  Man er jo veldig trøtt og kan være ting man overser når man er så sliten som det jeg er.      Kolikk kan vel ikke vare så lenge??

Merete.
 
Hei! Det gjør virkelig vondt å høre om gutten disn som gråter og har vondt  Det kan jo virke som om gutten din kan reagere på mme. Jeg tenker at dersom han spiser godt av annen mat, så kunne du kanskje samråde deg med fastlegen og evt. forsøke å kutte ut all melkemat en periode,- for å se om det har noen virkning. En mulighet er å gi soyamelk istedet for mme.
Dersom barnet ditt har vondt og gråter, er det viktig at han får trøst og nærhet, og det vil i slike tilfeller ikke være riktig å la barnet ligge alene og gråte. Det blir viktig å finne ut av årsaken til magesmertene så snart som mulig. Jeg håper virkelig at dere slipper å vente så lenge og at gutten deres kan få hjelp for problemene sine. Beste hilsen Elin
 
Hei. Vi har det likedan, fant du ut av det?? Vår er 9 mnd nå og vi er på sovemedisin, men det fungerer heller ikke..
 
Back
Topp