Gutt 7 år, urolig etter influensa

roligvakt

Første møte med forumet
Hei!

Sønnen min på 7 år hadde influensa med høy feber i ca 4-5 dager. Under feberen hadde han feberfantasier, mareritt og gikk i søvne. En av drømmene var veldig skummel og handlet om krig. Han har ofte mareritt og går i søvne når han er syk, så det er ikke noe nytt.

Han er nå feberfri på dag 3, men i dag forklarte han flere ganger at «alt går så fort» (bevegelser, berøring). Dette er nytt. I kveld ble han redd når han skulle legge seg. Jeg lå sammen med ham for å prøve å trygge han, men han var urolig i kroppen og hadde høy puls. Han kom opp flere ganger og sa at han tenkte på drømmen og at "alt gikk så fort". La meg til slutt sammen med ham i senga mi og han sovnet da.

Noen som har opplevd lignende etter sykdom/feber hos barn?
Hvor lenge varte det, og gikk det over av seg selv?

Ikke sikkert han er helt frisk, selv om han er feberfri. Mi på åtte hadde feber veldig av og på, først daglig i minst en uke, men hadde også feberdag på sånn dag 14. Tok nesten 20 dager før slappheten gav seg, og natthosten henger enda litt igjen på sånn dag 22.

(Og de to minste hadde feber i 9 dager, begge to, og tok over to uker før de hadde matlyst igjen).
Influensaen i år var fæl..

Så kan godt hende det henger igjen litt sykdom, at han føler seg sliten og slapp enda og at verden derfor går fortere enn han selv klarer å henge med.

Back
Topp