Gutt 12 mnd som ikke drikker av noe annet enn puppen...

ModenMamma

Andre møte med forumet
Jeg har en gutt på 12 mnd som ikke vil drikke av verken kopp eller flaske. Det er bare pupp som gjelder og nå begynner det å bli tungvint da han er såpass stor. Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å slutte helt med pupp, men vil ikke være avhengig av at må ha pupp for å få i seg drikke. Han har til nød tatt flaske i små perioder av gangen, men han bare biter og drar i smokken og vil helst ikke drikke. Det samme med tutkopp. Har du noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg vil jo at han skal få i seg nok væske.
 
Jeg har en gutt på 12 mnd som ikke vil drikke av verken kopp eller flaske. Det er bare pupp som gjelder og nå begynner det å bli tungvint da han er såpass stor. Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å slutte helt med pupp, men vil ikke være avhengig av at må ha pupp for å få i seg drikke. Han har til nød tatt flaske i små perioder av gangen, men han bare biter og drar i smokken og vil helst ikke drikke. Det samme med tutkopp. Har du noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg vil jo at han skal få i seg nok væske.
Hei!
Det kan mange ganger ta tid å bli vant med ny drikke og ny mat. Det kan ofte være letter å få barnet til å drikke annet enn morsmelk når mor ikke er i nærheten. De fleste barn blir gald i vann som tørstedrikke. Om du bruker flaske eller tutekopp blir det samme. Mange synes det fungerer best med en vanlig drikkeflaske. DU kan gjerne ha vann stående på bordet hver gang dere spiser. Gjør gjerne sønnen din oppmerksom på at når du selv drikker vann og vis at du synes det er godt og nyter det. Ha også gjerne en drikkeflaske tilgjengelig når han leker. Selv om du fortsatt vil amme ham, kan du ved å være bevisst på å begrense ammingen til færre ganger daglig få ham til å ta annen drikke. Alle vil drikke når de blir tørste, så jeg har stor tro på at dette vil ordne seg. Hilsen Elin
 
Back
Topp