Gulvvask

Her er det også en gang i uka, med rengjøring ca.. Eller støvsuging ved behov.. Søppel og oppvask er vel det eneste som blir gjort hver dag.

Vi har hund.... Støvsuge minimum en gang om dagen, oftest blir stua støvsugd 2-3ganger pr dag. Gulvene vasket annenhver dag, noen uker flere dagee på rappen.. Kommer litt an på været ute og hvof mye drit hunden drar med seg.

Jah da har daglig gulvvask begynt hos meg igjen. Lenge siden jeg hadde barn på alle fire på gulvet, men "its all coming screaming back to me" :p Med eldste hadde jeg flisegulv på alle gulv og fikk aldri fugene rene. Gu som jeg skrubbet og skrubbet og vasket de gulvene hele tiden :eek: Jeg tar bare stue, kjøkken, gang og vaskerom da (altså kun første etasje). Det er her det er mest møkkete med sand som dras inn og smuler under spisebordet. Og jeg vasker bare sånn "midt på gulvet" det vi går og under spisebordet, ikke inni aller hjørner, fort gjort.

Hvilke daglige rutiner har dere på rydding og rengjøring? Noe dere gjør fast hver dag?

Her er det støvsuging og nå også gulvvask i første etasje, vask av kjøkken, re senger og klesvask. Det er det som må gjøres hver dag her. Hva med dere?

Liker å ha det ryddig og rent rundt meg, så jeg rydder etter ungene flere ganger til dagen, rer sengene, tar klesvasken, støvsuger og vasker/rydder kjøkkenet etter hvert bruk. Så ganske lik deg egentlig :p

Jeg smårydder litt hele tiden. Etter at vesla er lagt for kvelden ryddes leker vekk, flasker vaskes og oppvaskmaskinen settes på (dersom den ikke ble satt på etter middag). Vi har hund, så gulvet moppes minst to ganger i uken, overflater tørkes over hver dag, klær vaskes ca annenhver dag.

Han har ansvar for å tømme oppvaskmaskinen og gå med søppel, samt at han som regel rydder lekene hennes om kvelden.

Daglig rengjøring:
Moppe gulvene hver kveld etter barna har lagt seg
Oppvaskmaskinen
Klesvakt
Ut med søppla

Støvsuges hverannen dag men den dagen jeg ikke støvsuger så koster jeg. Kjøkken, klevask og smårydding hver dag. Resten etter behov :)Prøver å rydde noe annet hver dag for å unngå masse jobb på en dag:) og jeg prioriterer kjøkken, gulvene pga mini og toalettene pga storebroren som tar alltid toalettsete med hendene ..

Bytter på å støvsuge og vaske gulver annenhver dag.Vi har jo hund itillegg som spiser stortsett alle smulene unntatt på teppe:p flisene i ganger er av sort stein så de avgir alltid farge,møkk!!ellers vasker jeg over der de kommer til med hendene på border osv:) fullvask til helgen.
Klesvask,oppvaskemaskin,søppel,rydde osv hver dag hele dagen

vasker ca annenhver uke eller ved behov, men moppen må nok ut hver dag ;) syns det går mye kjappere med tørrmopp enn støvsuger. Vi har inngang nede og bor i 2.etg, så alt av grus blir nede ;) Der støvsuges det annenhver dag ca ;)

Kjøkkenbenker vaskes hver dag, samme med bordene. Klesvask er litt etter som..

Daglig:
Støvsuge
Kjapp vask over gulvene (tar grundig 2ganger i uken, fredag og tirsdag..)
Vasker over badet (vask,speil,do)
Støvtørking og vaske over bord
Vaske klær om det er behov for det
Rydding og vasking på kjøkkenet..

Back
Topp