Gulvvask

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jah da har daglig gulvvask begynt hos meg igjen. Lenge siden jeg hadde barn på alle fire på gulvet, men "its all coming screaming back to me" :p Med eldste hadde jeg flisegulv på alle gulv og fikk aldri fugene rene. Gu som jeg skrubbet og skrubbet og vasket de gulvene hele tiden :o Jeg tar bare stue, kjøkken, gang og vaskerom da (altså kun første etasje). Det er her det er mest møkkete med sand som dras inn og smuler under spisebordet. Og jeg vasker bare sånn "midt på gulvet" det vi går og under spisebordet, ikke inni aller hjørner, fort gjort.

Hvilke daglige rutiner har dere på rydding og rengjøring? Noe dere gjør fast hver dag?

Her er det støvsuging og nå også gulvvask i første etasje, vask av kjøkken, re senger og klesvask. Det er det som må gjøres hver dag her. Hva med dere?

Rydding av stue, kjøkken, bad etc. Vaske benker og bord flere ganger til dagen. Vaske klær og oppvaskmaskin. Vasker gulvet der mini spiser flere ganger daglig:p ellers så orker jeg ikke å vaske daglig nei..

Støvsuger hver dag og holder kjøkkenet i orden, ellers tar jeg når jeg har tid og overskudd.

Rydding av stue, kjøkken, bad etc. Vaske benker og bord flere ganger til dagen. Vaske klær og oppvaskmaskin. Vasker gulvet der mini spiser flere ganger daglig:p ellers så orker jeg ikke å vaske daglig nei..
Åh ja rydding ja!!! Gjett om! Hele tiden innimellom alt jeg gjør. Og oppvaskmaskinen går 1-2 ganger. Men det er som regel sambo som tar. Og søpla. Noe må jo han gjøre også :p

Her er det absolutt ikke nødvendig å vaske gulvet eller støvsuge hver dag. Vasker selvfølgelig spisebord, kjøkkenbenk, tripptrapp stolen og gulvet rundt stolen daglig, men det er vel det hele. Rydder opp leker hver hver kveld. Men nå er vi kun 2 stk og det blir generelt veldig lite skittent her. Vasker sånn skikkelig grundig en gang i uka :)

Åh ja rydding ja!!! Gjett om! Hele tiden innimellom alt jeg gjør. Og oppvaskmaskinen går 1-2 ganger. Men det er som regel sambo som tar. Og søpla. Noe må jo han gjøre også :p
Søpla er samboer oppgave her også:p jeg gidder ikke å gjøre ALT:p

Her er det absolutt ikke nødvendig å vaske gulvet eller støvsuge hver dag. Vasker selvfølgelig spisebord, kjøkkenbenk, tripptrapp stolen og gulvet rundt stolen daglig, men det er vel det hele. Rydder opp leker hver hver kveld. Men nå er vi kun 2 stk og det blir generelt veldig lite skittent her. Vasker sånn skikkelig grundig en gang i uka :)
Samme her:) vi er jo også bare oss 3 så blir ikke såå skittent:p men skittent nok. Gidder ikke vaske mer enn en gang i uken:)

Samme her:) vi er jo også bare oss 3 så blir ikke såå skittent:p men skittent nok. Gidder ikke vaske mer enn en gang i uken:)

Nei jeg har bedre ting å gjøre, ser ikke helt at det er nødvendig med et sterilt hjem :-) men har man flere barn, dyr osv, så blir det jo sikkert annerledes :)

Nei jeg har bedre ting å gjøre, ser ikke helt at det er nødvendig med et sterilt hjem :-) men har man flere barn, dyr osv, så blir det jo sikkert annerledes :)
Ja tror det blir ganske mye mer vasking med flere barn og husdyr jaO.o gruer meg allerede:p skal ikke ha husdyr før alle barn er flyttet ut og jeg er pensjonist ihvertfall:p

Jeg starter dagen med å støvsuge. Vi har hund, så for at hun skal få krabbe på gulvet må jeg få bort hundehårene. Han er som regel i underetasjen når vi er i stua.
Og så rydder jeg kjøkkenet hver dag.
Tåler en del rot, så det meste blir nedprioritert. Men en ren kjøkkenbenk er jeg glad i

Ja tror det blir ganske mye mer vasking med flere barn og husdyr jaO.o gruer meg allerede:p skal ikke ha husdyr før alle barn er flyttet ut og jeg er pensjonist ihvertfall:p
Er hjemme hos mamma nå, de har 2 hunder og 4 katter! Ser helt jævlig ut.... Ble vasket grundig her på lørdag, i dag ble mini brun på knærne etter å ha vært på gulvet :o

Ja vi har en seksåring som er ute å leker i grøftekanter og kommer inn med sandete sko og bukse og to langhårete katter som røyter og drar inn sand og kvist og kvast ;) uten de hadde det nok ikke vært nødvendig her heller :)

Er hjemme hos mamma nå, de har 2 hunder og 4 katter! Ser helt jævlig ut.... Ble vasket grundig her på lørdag, i dag ble mini brun på knærne etter å ha vært på gulvet :o
I know. Vaskfilla og moppen er brun hver dag. Så ja jeg vasker ofte!

I know. Vaskfilla og moppen er brun hver dag. Så ja jeg vasker ofte!
Hadde vaska MINST en gang per dag om jeg hadde samme dyrehagen som mamma :p føler jeg drukner i pels og sjit her...

Ja vi har en seksåring som er ute å leker i grøftekanter og kommer inn med sandete sko og bukse og to langhårete katter som røyter og drar inn sand og kvist og kvast ;) uten de hadde det nok ikke vært nødvendig her heller :)

Da har vi et litt annet utgangspunkt :) glad jeg slipper enn så lenge :p

Er hjemme hos mamma nå, de har 2 hunder og 4 katter! Ser helt jævlig ut.... Ble vasket grundig her på lørdag, i dag ble mini brun på knærne etter å ha vært på gulvet :eek:

Mamma har bare en hund men likevel så blir frøkna svart på armer og bein hver gang ho ligger på gulvet der. Hadde ikke orka det :p

her støvsuges det et par ganger i uka, vasker gulvene sjeldnere men blir nok litt mer nå etterhvert som mini begynner å krype rundt. vi har hund, men hun er knøttliten og mister heldigvis lite hår (da er det verre med meg! finner hårene mine ALLE veier, blir gal!). Ellers rydder jeg rundt forbi hver dag, shiner kjøkkenet, vasker klær/henger opp klær/bretter klær, går ut med søppel. samboer og jeg er flinke til å dele på husoppgavene :)

Mamma har bare en hund men likevel så blir frøkna svart på armer og bein hver gang ho ligger på gulvet der. Hadde ikke orka det :p
Nei, kjenner at behovet for å få dyr forsvinner etter noen dager her :p sååå dritete og hårete. Men her vaskes det overhodet ikke ofte!

Nei, kjenner at behovet for å få dyr forsvinner etter noen dager her :p sååå dritete og hårete. Men her vaskes det overhodet ikke ofte!
Jeg hater møkk så utrolig rart jeg orker husdyr :p Den ene katten min er også veldig urenslig...hun har ikke skjønt at katter faktisk skal vaske seg selv :p Han andre er ikke veldig flink han heller. Merkelige katter, mulig det er rasene. Men jeg må vaske ofte ja! Dusjer kattene ofte også da! Og børster de. Og faktisk støvsuger de i værste røytesessongen på våren :D

Back
Topp