Gulvvask... eh?

*RoM*

Elsker forumet
Jeg har vokst opp i hjem med bare parkett, og nå bor jeg i en leilighet som kun er flisbelagt.

Hva vasker man dette med? Grønnsåpe? Innbiller meg at det bare blir fettete, men jeg finner ikke noe annet i butikkhyllene som passer heller.

Jeg har i alle fall alltid vasket badene mine (flislagte) med vanlig grønnsåpe..

Vasker alltid med vanlig grønnsåpe. Har fliser på bad og gulvbelegg ibresten av leiligheten... Fungerer veldig fint, ikke noe fettete ellr noe sånt hos oss iallefall:)

Jeg har i alle fall alltid vasket badene mine (flislagte) med vanlig grønnsåpe..
Får vel ikke gjort annet enn å prøve meg frem. Tenker at det finnes sånne sprayflasker som er beregnet på fliser, men det er veggfliser. Har kanskje ikke noe å si, annet enn det prismessige?

En ting er sikkert: Lukten av gulv vasket med grønnsåpe er det ingenting som slår! =D

Hm, er ikke grønnsåpe til tregulv da?

Jeg tror jeg har brukt Ajax når vi har hatt fliser før. I nyhuset har vi fliser da, så får se hva andre bruker?

har vaska med mopp og Ajax på filser. så har jeg brukt en tørr mopp og tørka over gulvet med etter hvert som jeg har vasket så det ikke blir merker i flisene.

Ajax eller klorin på fliser. Har du varme under flisene blir de fettete m grønnsåpe. Vi har fliser m varmekabler på badet og der kan e kun bruke ajax eller klorin.

Skal helst ikke bruke grønnsåpe på fliser, for det legger seg som ei hinne på gulvet og når det da kommer vann på det blir det skøytebane. Ville heller lest på vaskemiddelene i butikken og finni den som egner seg til fliser. :)

Får vel ikke gjort annet enn å prøve meg frem. Tenker at det finnes sånne sprayflasker som er beregnet på fliser, men det er veggfliser. Har kanskje ikke noe å si, annet enn det prismessige?

En ting er sikkert: Lukten av gulv vasket med grønnsåpe er det ingenting som slår! =D

Har ikke peiling :p

Må rette meg selv litt, bruker vel mest Ajax og ikke grønnsåpe ;)

Ajax har en egen til fliser :) men grønsåpe funker jo å ;-) nesten hele Leilighet er å fliser !

Grønnsåpe er nei-nei- nei på alle overflater bortsett fra ubehandlet tre.
Går ut i fra at du har glaserte fliser. Microfiber og rent vann er det beste. Vil du vaske med såpe, gå over med rent vann etterpå så slipper du hinne.
Fettløsende er cluet her. Litt avhengig av type rom.

Ville aldri brukt grønnsåpe på flis. Bruker ajax eller jif beregnet på flis. På tregulv bruker jeg spesiell oljesåpe.

Tusen takk alle sammen =)

Eddik og salmiakk er gull verdt til vasking.

Termin 4/9-13 - skriver fra mobilen

Her i Tunisia bruker vaskedamen vår klorin på flisene. Lukter rent og blir fine overflater :-)

Sent from my GT-I9300

Bland litt zalo la med grønnsåpa så blir det veldig bra ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Folk skal få vaske med hva de vil for meg...

Men den første artikkelen er fra produsenten, og vil aldri påstå at det er feil å vaske med deres produkter.
Grønnsåpe egner seg til ubehandlet treverk, nettopp for å mette og beskytte med fett , slik at andre ting ikke trenger inn. En slags impregnering. Å legge igjen en liten hinne med fett der smuss samler seg, og bakterier får ett miljø å gro i påfører ikke jeg mine gulv.

Den andre artikkelen har faktisk FEIL når de vil ha grønnsåpevann i microfiber. microfiber består av bittesmå børster, og gjør best rent med rent vann. Såpe, og da spes fet såpe som grønnsåpe ødelegger denne effekten microfiber gir.

Dette kan jeg, det er ikke gjetning og synsing. Men, hva men velger å gjøre er opp til hver enkelt. :)

Back
Topp