Gulvteppe under stuebordet? Ja eller nei?

vi hadde ikke det til å begynne med og var veldig fornøyd. etter en impulstur på ikea kjøpte vi ett hvitt/grått "raggteppe" og det ble MYE kosligere og lunere så ja fra meg!

Vi har tepper på gulvene om vinteren. 

Har nettopp bestilt oss et flossteppe som kommer nå i løpet av uken. Gleder meg! 

pluss:
kosligere, varmere å gå (selv om vi he varmekabler), når ungane mister ned ting blir det ikke hakk i golvet! (gutten vår er veldig gla i å leke biler i sofaen).

Negativt:
som du sier barn mister ned mat ol å blir stygge flekker. derfor sitter vi ikke å spise der, eller har drikke å de gangene vi gjør det legger vi bare en handduk der ungane står=) funker som bare det.

ellers så har vi svart teppe under bordet vi eter på.

Nei, ingen tepper i mitt hus. Kan være veldig fint, men dyr og tepper matcher ikke :P

Som de andre over her sier, så blir det veldig lunt og koselig.
Men fy pokker å mye småen har etterlatt sine små oppgulp! Så må definitivt ha en real rens på teppet etterhvet. Så hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg hadde venta litt til de små er så pass store at de ikke gulper i hytt å pine på teppet.

kikister skrev:
Som de andre over her sier, så blir det veldig lunt og koselig.
Men fy pokker å mye småen har etterlatt sine små oppgulp! Så må definitivt ha en real rens på teppet etterhvet. Så hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg hadde venta litt til de små er så pass store at de ikke gulper i hytt å pine på teppet.

Evt.gjør som oss, bare kjøpe sånne billigtepper på Ikea som kan kastes når det er for stygt :-P

Vi har teppe under stuebordet og spisestue bordet... jeg syns ikke det er noe fint uten, det blir så tomt og så kaldt... det er null stress mtp søl og sånn hvis man har et teppe som ikke er kjempe fluffy... gutten vår har spydd på teppet (han er liten så kun mme og grøt) og vi har fint kunnet vaske det av teppet, ingen lukt og ingen flekk :)

jeg har, men det er fra ikea og koster 3-400 kr.. Hadde aldri kjöpt et til flere 1000 nå som jeg har små barn.. Dette teppe kan jeg bare kaste når det blir for ille..

Legokloss skrev:
Vi har dette teppet: http://skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2page_id=2&portlet_Varekatalog_2product_id=41367&_pageLabel=page_varekatalog

Fra skeidar... det er "flettet" eller noe.. veldig lett å vaske med klut om noe skulle skje...

Vi har et lignende kjøpt på europris, veldig lett å holde rent, særlig støvsugingen er veldig lett på et slikt teppe.
Har et som er mørkt, og får ikke så lett flekker om noen søler.

Synes ikke det er tomt og stusselig.

Har aldri hatt det de stedene jeg har bodd i mine 10 år.

Så nei her er det ikke teppe, og ikke så gulvkaldt heller. Har varmepumpe.

Vi har ikke tepper i det hele tatt i huset, utenom en liten sånn plastrye i mellomgangen, og en lang i yttergangen for å beskytte gulvet litt (vi leier, og matta lå der ute fra før. gulvet der tåler faktisk ikke vann).

Jeg syns det er superpraktisk å ikke ha tepper, mye lettere å holde rent, men joda, det er jo finere med teppe... Det blir nok etterhvert.

jeg har ikke teppe selv, men kommer til å kjøpe når jeg finner et jeg vil ha :)

Takk for så mange innspill! :)

Blir nok å kjøpe et teppe etterhvert når vi får flyttet inn, ser det liksom for meg at i burde ha det, "bildet" i hodet mitt sier JA til teppe, så blir nok det, hehe :)
Er ikke varmen som spiller inn noen rolle siden vi skal ha varme i gulvet, og splitter nytt hus, så det blir nok godt og varmt :) Men enda varmere med teppe ! :)

Skal nok ikke ha et dyrt teppe de første årene værtfall, nå er jo ungene 3 og 1,5 år gamle da :)

Ja, vi har... synest det blir så "kaldt" om man ikke har det...
er jo bare å støvsuge det da, så er det ikke noe problem :)

Jeg hadde!
Men når eldste ungen ble født og alderen begynte å nærme seg 8-9 måneder forsvant teppet!
MAKAN til griseri...
Full i flekker var dei teppene :p

Men eg Savne teppe iallefall.
Venter på at han minste skal bli 3 år så SKAL eg kjøpe ny sofa : STOFF (kjøpte skinn etter eldsta ble født, skikkelig gulpeunge)  hvitt stuebord og Frotte teppe :D
Og NULL spising i stua regel :p

vi har gulvteppe, men har tatt det vekk pga mye gris fra minste mann. Han gulpet stortsett på teppet når han krøp på gulvet! Så vi renset det og la det vekk. Og jeg liker stuen mye bedre uten, og tror ikke jeg kommer til å ta det frem igjen!

Back
Topp