Gulvteppe under stuebordet? Ja eller nei?

Cathrine_86

Gift med forumet
Har dere gulvteppe under soffaen og stuebordet?

Fordeler, ulemper?

Jeg og sambo er uenige om vi skal ha eller ikke.. 

Jeg vil ikke, ikke ennå liksom, når barna er så små, og søler drikke og kake/mat o.l..
Syns det er fint da, og varmer liksom opp stuen litt :) Ser kanskje litt tomt ut på en måte, nei jeg vet søren ikke jeg.. 

Samtidig syns jeg det er utrolig mye lettvintere å bare Støvsuge/vaske vekk under bordet. Huuhm.. Vet ikke hva vi ender opp med jeg, skal ikke flytte før om et par mnd ennå da..

Jeg har tepper på gulvene, men ikke under bordene, bare utenom. :) Mye lettere å støvsuge og holde de fine :) Vil ikke ha tepper der maten faller ned hehe

Jepp, det har vi.. flossteppe... Vi hadde det ikke i begynnelsen men med en gang vi fikk det ble stua lunere :)
Vi spiser sjeldent mat i stua, og om vi gjør pleier T å ha piknik.. dvs jeg sprer ut et stort pledd på gulvet som han sitter på.. og så kan jeg bare riste det ut når han er ferdig..
Om han søler drikke gjør det ikke noe - han drikker bare vann allikevel.. det tørker.. :)

Han har spydd på teppet en gang.. da leverte vi det bare til rens.. kosta 500 kroner eller noe og teppet var godt som nytt da vi fikk det tilbake.. :)

Så jeg stemmer FOR!

Vi har gulvteppe under soffan og stuebordet, syns, som du sier selv, at det varmer opp stua litt :) Men vår lilleplutt er ikke født enda så har ingen erfaring med gris og sånt på stuegulvet. Men jeg tror nok at jeg kommer til å fortsette å ha teppe der likevel. Får bare bli skittent ;p Føler det blir så avbært uten, på et vis... Men det kommer jo helt an på om du har fint gulv eller ikke... Her er det ikke så fint gulv, så da er det godt å ha ei matte som gjør gulvet finere :)

Ja!
Det blir mye lunere og koseligere med et teppe:)

Ja, for oss handler det om å ha det hjemmekoselig.
Skal sies at vi bare har billige Ikea-tepper som blir kasta når de blir for ille.

Ja!! For meg blir det rart og ikke ha teppe under stuebordet.. Tror ikke jeg har vært i ett hjem der det ikke er teppe under der faktisk.. 

Labambie skrev:
Skal sies at vi bare har billige Ikea-tepper som blir kasta når de blir for ille.

Samme her. Synes det blir kaldt og veldig lite koselig uten tepper..

Vi har teppe under stuebordet, som flere nevner så blir det lunere/varmere. Og så kan jeg ikke fordra å ikke ha teppe der. Støvsuge teppet går veldig fort.
Har et teppe fra europris, veldig lett å støvsuge.

Piamsk skrev:
Ja!

JA,har bare et under stue borde

Ja. Nå har vi et lyst korthåret "fluffteppe" under stuebord og spisestue, men det er noen flekker på det.. Jeg trodde det var mye søl med de små, men vi opplever at det er de større barna som søler mest! Pappa har rensemaskin, så jeg kommer til å låne den en dag og rense de. 
Ellers har vi to andre tepper liggende i boden.. Det ene er sort langhåret "fluffteppe" (hater det) og trenger en rens det også fordi vi hadde det i stuen når vi fikk hund og under trening a å få henne stueren.. Det lukter for å si det sånn :P Det andre er langhåret fluffteppe av ull som loer noe helt sinnssvakt.. Utrolig synd, for det er nydelig...

Ja, det du egentlig lurte på var jo om man er for eller imot. FOR!! Det blir sååå mye lunere, og nå går vi mot vinter - så det er et "must" med teppe 

Piamsk skrev:
Ja!

Vi har ikke nå, men jeg har lyst på.
Må bare finne ett jeg liker.

Yuna skrev:
Vi har ikke nå, men jeg har lyst på.
Må bare finne ett jeg liker.

Vi har ikke teppe, aldri hatt det. Jeg skjønner tanken om lunere rom, men stua vår er ganske lita og jeg syns den virker enda mindre med tepper på gulvet. Men hvis vi får større og luftigere stue en gang, så blir det nok teppe:)

har tepper  om høsten/vinter. liker å ha det svalt og lett på vår/sommer så akkurat da blir de pakket vekk.

har tepper  om høsten/vinter. liker å ha det svalt og lett på vår/sommer så akkurat da blir de pakket vekk.

Vi har det ikke nå, men jeg savner det, så når vi pusser opp stuen så skal jeg ha det igjen.

Labambie skrev:

Her og !  :)

Vi har et stort billigteppe fra europris. Bare bytter det 2-3 ganger i året. Koster ikke mer enn 500,- eller noe uansett så. (Ja, vi er miljøsvin)  ;)

Her så liker ene hunden å sove under bordet på kvelden, og det er lettere for vesla å stå ved sofaen når hu har litt tak under bena :)

Back
Topp