Gulv

Oktoberjenta

Elsker forumet
Noen som har peiling på gulv her?
Jeg lurer på, i nye leiligheten vår blir det lagt helt nytt eikeparkett. Men jeg syns fargen er for gul. Er det mulig å olje eller noe for å få fargen kaldere uten å ødelegge gulvet? Som sagt så blir det lagt helt nytt så har ikke så veldig lyst å ødelegge det

Sent from my iPhone using BV Forum

Om det er lakkert, så må det jo pusses ned før du kan olje det på nytt igjen da, og det blir jo brått mye jobb. Og resultatet kan nok ikke garanteres.
Man får jo forskjellige typer eikeparketter rundt omkring, så om du vil ha kaldere, hvorfor har dere ikke kjøpt dette. Ikke noe problem å få tak i "grå" eikeparkett f.eks.

Trur jeg ville ha lagt ett annet gulv istedet for å begynne å pusse ned å lakkere det på nytt

Om det er lakkert, så må det jo pusses ned før du kan olje det på nytt igjen da, og det blir jo brått mye jobb. Og resultatet kan nok ikke garanteres.
Man får jo forskjellige typer eikeparketter rundt omkring, så om du vil ha kaldere, hvorfor har dere ikke kjøpt dette. Ikke noe problem å få tak i "grå" eikeparkett f.eks.
Ja da blir det mye jobb. Men er det som oftest ferdig lakkert gulv man får? Eller er det veldig forskjellig? Vi kunne velge mellom eik eller Ask (som ser nesten helt hvitt ut, ikke akkurat sånn jeg så for meg). Så likte dybden på eiken men ville bare hatt det mer kaldt enn gult. Den i Ask blir dyrere, og med tanke på at vi har småbarn vil vi ikke bruke så mye penger på dette. Om vi skal ha et helt annet gulv enn disse to må vi ha ansvar for å bestille dette inn til riktig tid, og hvem vet. Kanskje det blir enda dyrere enn den Ask igjen og da blir det dyrt for oss. I verstefall får jeg bare leve med at det er gult

Ja da blir det mye jobb. Men er det som oftest ferdig lakkert gulv man får? Eller er det veldig forskjellig? Vi kunne velge mellom eik eller Ask (som ser nesten helt hvitt ut, ikke akkurat sånn jeg så for meg). Så likte dybden på eiken men ville bare hatt det mer kaldt enn gult. Den i Ask blir dyrere, og med tanke på at vi har småbarn vil vi ikke bruke så mye penger på dette. Om vi skal ha et helt annet gulv enn disse to må vi ha ansvar for å bestille dette inn til riktig tid, og hvem vet. Kanskje det blir enda dyrere enn den Ask igjen og da blir det dyrt for oss. I verstefall får jeg bare leve med at det er gult

Mener det stort sett er lakkert ja, men skal ikke si noe 100% sikkert.

Med tanke på barn osv ville jeg faktisk heller gått for laminat. Man får veldig bra laminat gulv som faktisk ligner veldig på parkett for tiden, og det blir ikke like fort hakk i det.

Hvis det skal legges nytt så ville jeg heller valgt en annen parkett. Vanilla eik er nesten like rimelig som standard eikeparkett men er mye finere:)

Da vi la nytt gulv i sommer valgte vi å gå for mammut laminatgulv, fordi der så bra ut (mange ulike å velge i) og det tåler bikkjer og unger :p orker ikke ha et gulv som er fullt av merker etter to dager ;) men det blir nok ikke billigere altså :p

Lykke til med valget :)

Ville bare latt det være eller bestilt annet gulv. Må være lov å ombestemme seg :)

Back
Topp