gulv.... Trenger råd !

arw1

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
trenger sårt råd !!
Skal skifte ut gulv i stue, og delvis gang.
Jeg vil ha parkett, sambo sverger til laminat. Her trenger jeg argumenter for å velge parkett !! [:)]

Farge e vi vel sånn delvis enig om.... Vil ha et lyst fint gulv. Men sambo kunne og tenkt seg et mørkt gulv.
eg tenke at man kanskje fort blir lei et mørkt gulv, også stjeler det jo en del lys.....

kan sikkert legge ut bilder av stua om det hjelper [8D]

Men, hjeeeelp ! hadde aldri trudd at det skulle være så vanskelig å velge gulv [:-]

Om noen har bilder av et flott gulv, sier jeg ikke nei takk til det heller [8D]

Vi stod også mellom parkett og laminat.. Men siden vi har tregulv i omtrent hele huset, så valgte vi parkett i kjellerstuen [:)] 

Har skrevet det før i en tråd om lyse og mørke gulv.. Men vi har akkurat flyttet fra et hus hvor vi hadde mørk valnøtt laminat gulv! Ble forferdelig lei av det mørke, og ja det stjal mye av lyset..

Så i nye huset har vi hvitoljet gulv i alle etasjer [:D] Føles som om man er på stranda når sola står inn her! Møbler passer bedre inn, og man ser IKKE møkka bedre på lyst gulv enn mørkt. Rommet blir også virkende mye større!

Så, gå og fortell mannen din nå!! [:D]

har veldig lyst på hvitoljet parkett her og [:)]
Må virkelig finne en måte å overtale han på !!

Kom gjerne med flere argumenter alle, så eg har noe å slå i bordet med [8D]

Har bestilt noen gulvprøver, og håper på å overbevise han med det !!

Gulv er så dyrt, så eg har virkelig ikke lyst å ende med å ta et gulv eg ikke e fornøyd med.

Jeg har helt mørkt gulv, og anbefaller det IKKE! Om samboeren din liker å se flekker, bøss og skiller etter vasking, så løp og kjøp! Umulig å holde pent, ALT synes..

Parkett er vel mer om du tenker at du vil slipe ned gulvet etterhvert å male/lakke det igjen?
Jeg valgte laminat for det er billigere, og da har man ikke "dårlig" samvittighet om man vil bytte om noen år [:)]

Back
Topp