Gulv igjen

Oktoberjenta

Elsker forumet
Å dere, jeg trenger sårt tips fra dere som kan om gulv. Jeg klarer ikke bestemme meg. Lagde et tråd tidligere ang gulv. Om at jeg syns eik parkett ser så gult ut. Men er jo så svindyrt med andre parkett som jeg kunne ønske meg. Så har sett litt på laminat. Men vil det trekke ned pris verdien på boligen når vi skal selge videre? Også vil jeg heller ikke bruke mye penger på dyr parkett nå når vi ikke er ferdig med barn. Og vet vi ikke kommer til å bo akkurat der for alltid heller.. Hva ville dere gjort?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville glatt lagt laminat. Det blir hakk fortere enn du kan si "hakk", og for å være helt ærlig synes jeg ikke det er så mye varmere med parkett som alle sier det er heller.
Men klart parkett, hakkete eller ikke, øker vel verdien om boligen skal selges ja..

Jeg har gått for parkett, vi skal bytte gulv i stuen også, Nettopp fordi det er laminat, det er kaldt og hardt gulv. Parkett trenger ikke å være gult. Det spørs jo helt hva du går for. Vårt gulv er mørkt :)
Ja, det koster mer og det er det en grunn til. Det er ekte tre, det er varmere og mer holdbart.
Vårt gulv som er laminat er både ripete og kommet flere hakk i, siden det er laminat så er det vanskeligere å fikse enn med parkett som bare kan pusses ned :)
For meg hadde det vært ett stort minus med laminat, men vet ikke om hva det utgjør i pris på boligen.

Vet ikke noe om pris og verdi om boligen skal selges, men ville hatt laminat. Her vi bor nå har vi parkett og det er en million riper og hakk. Merker heller ikke noe til at det liksom skal være lunere med parkett. Kaldt på gulvet her ihvertfall.

Vi merket STOR forskjell på hvor gulvkaldt det hadde vært da vi la parkett. Vi hadde eikeparkett som var lys og hadde en gråtone. Kjempefint, men også dyrt.
Laminat legger jeg gjerne på soverom og slikt, men ville nok ikke lagt det i stua..
Vårt gulv fikk ikke noe spesielle merker, men vi hadde bare en ettåring da vi bodde der så kan jo bli verre med alderen.

Jeg har gått for parkett, vi skal bytte gulv i stuen også, Nettopp fordi det er laminat, det er kaldt og hardt gulv. Parkett trenger ikke å være gult. Det spørs jo helt hva du går for. Vårt gulv er mørkt :)
Ja, det koster mer og det er det en grunn til. Det er ekte tre, det er varmere og mer holdbart.
Vårt gulv som er laminat er både ripete og kommet flere hakk i, siden det er laminat så er det vanskeligere å fikse enn med parkett som bare kan pusses ned :)
For meg hadde det vært ett stort minus med laminat, men vet ikke om hva det utgjør i pris på boligen.
Vi har kjøpt oss nybygg. Så det er det som er standard vi får. Og det er gult. Hvis vi skal gå for noe annet parkett blir det som sagt svindyrt. Det blir så mye pluss for alt annet også som kjøkken. Så enten må keg leve med at det er gult eller kanskje gå for laminat. Men etter det jeg har lest om laminat er det vel ikke så gale?! Men redd det vil trekke ned bolig prisen når vi skal selge en gang. Hva tror du/dere?

Har laminat på soverommet vårt- det er iskaldt. Parkett i stue og gang- mye varmere, men allerede mye hakk etter 6-7 år, men men. Blir ikke å bytte før ungene er større, evt. hvis vi selger. Trestavs eikeparkettt er rimelig.
Valgte kork på det ene barnerommet for 6-7 år siden- det er lunt og varmt for barn leke på:)

Vi har kjøpt oss nybygg. Så det er det som er standard vi får. Og det er gult. Hvis vi skal gå for noe annet parkett blir det som sagt svindyrt. Det blir så mye pluss for alt annet også som kjøkken. Så enten må keg leve med at det er gult eller kanskje gå for laminat. Men etter det jeg har lest om laminat er det vel ikke så gale?! Men redd det vil trekke ned bolig prisen når vi skal selge en gang. Hva tror du/dere?

Jeg angrer som sagt på valget vårt.
Vi fikk også dette valget på huset vårt, og hadde jeg vist det jeg vet i dag så hadde jeg uten tvil lagt mer penger i det å fått et mye penere og bedre gulv. Et gulv er noe man bruker hver dag, verdt hver krone og ører :)
Men det er min mening da :)

Jeg ville valgt standard eikeparkett (hvis alternativet var laminat). Greit nok at parkett får hakk og striper raskere enn laminat, men parkett kan slipes, laminat må byttes. Har akkurat slipt eikeparkett fra 70-tallet på ene stua nå, superfornøyd.
Jeg la laminat på soverommet i det forrige huset vårt, angret på det, kaldt og hardt. Nå blir det trestavs eikeparkett på soverommene, på den stua som trengte nytt gulv valgte jeg å legge i litt mer penger, så der er det oljet, 1-stavs, heltre eikegulv. Sikkert ikke det mest praktiske med små barn i huset, men jeg synes ikke det gjør noe om det vises at et tregulv er brukt... (Og det kan slipes når ungene er blitt større...)

Gulv er veldig individuelt. Vi la laminatgulv med vannvårenvarme under og er kjempe fornøyd. Vi kjøpte en ganske dyr laminat (mammut) men ned to bikkjer en katt to unger og en på vei :p orket jeg ikke tanken på parkett, hakk og riper ;) men som sagt dette er veldig individuelt. Finn ut hva som passer dere. Men ville som noen sa over her heller ha spart penger en annen plass enn på gulv ;) lykke til med valget :)

Vi valgte laminat og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i at det er gulvkaldt. Vi valgte Berry Alloc Original og får masse skryt. Deilig å ikke være redd for gulvet med unger og hunder på besøk :)

Vi kunne valgt en dyrere i vår leilighet, men orket ikke bruke mer penger så vi gikk den vanlige eikeparketten som var inkkudert. Angret meg ihjel! Nå har vi kjøpt oss rekkehus, der var også den standard inkludert. Mem vi har valgt en som var nesten samme pris men utrolig mye finere. Den heter vanilla eik. Det kostet oss ca 15 000 mer for et helt hus på 160kvm. Absolutt hvert det!

Jeg ville valgt standard eikeparkett (hvis alternativet var laminat). Greit nok at parkett får hakk og striper raskere enn laminat, men parkett kan slipes, laminat må byttes. Har akkurat slipt eikeparkett fra 70-tallet på ene stua nå, superfornøyd.
Jeg la laminat på soverommet i det forrige huset vårt, angret på det, kaldt og hardt. Nå blir det trestavs eikeparkett på soverommene, på den stua som trengte nytt gulv valgte jeg å legge i litt mer penger, så der er det oljet, 1-stavs, heltre eikegulv. Sikkert ikke det mest praktiske med små barn i huset, men jeg synes ikke det gjør noe om det vises at et tregulv er brukt... (Og det kan slipes når ungene er blitt større...)
3stav eikeparkett er det som er med i standard så da blir det ikke noe tillegg. Så kunne vi velge et annet et for 15000 ekstra som da er 3 stav Ask hvitlakket (syns denne så altfor hvit ut og ikle noe fint), så vil heller betale 15000 ekstra for noe jeg virkelig liker (som er laminat,parkett er jo en del dyrere). Nå tenker jeg vel mest på utseende også, og ikke alt det andre. Men så er planen å ikke bo der for alltid heller, så vil ikke bruke altfor mye penger. Valget blir lett når vi skal legge gulv et sted vi har planer å bo lenge:)

Gulv er veldig individuelt. Vi la laminatgulv med vannvårenvarme under og er kjempe fornøyd. Vi kjøpte en ganske dyr laminat (mammut) men ned to bikkjer en katt to unger og en på vei :p orket jeg ikke tanken på parkett, hakk og riper ;) men som sagt dette er veldig individuelt. Finn ut hva som passer dere. Men ville som noen sa over her heller ha spart penger en annen plass enn på gulv ;) lykke til med valget :)
Takk for det:) jeg selv har ingen peiling på gulv. Og bryr meg lite om at det er kaldere og hardere å gå på. Bryr meg mest om utseende (noe jeg kanskje ikke burde?!). Eneste jeg tenker på er at det kanskje trekker ned leiligheten når vi skal selge igjen? Virker som de fleste andre leilighetene har valgt eik parketten, så blir kanskje dumt at våres blir i laminat da?

Vi valgte laminat og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i at det er gulvkaldt. Vi valgte Berry Alloc Original og får masse skryt. Deilig å ikke være redd for gulvet med unger og hunder på besøk :)
Så bra. Ja det jeg og tenker, frister lite å bruke mye penger på et gulv og være redd for riper osv når vi ikke er ferdig med småbarn. I tillegg har vi ikke planer om å bo der for alltid heller. Som sagt, så er vel det som gjør meg usikker på laminat, om det trekker ned på leiligheten. Da sikkert de fleste leilighetene i blokker har gått for den vanlige standard eik parketten

Vi kunne valgt en dyrere i vår leilighet, men orket ikke bruke mer penger så vi gikk den vanlige eikeparketten som var inkkudert. Angret meg ihjel! Nå har vi kjøpt oss rekkehus, der var også den standard inkludert. Mem vi har valgt en som var nesten samme pris men utrolig mye finere. Den heter vanilla eik. Det kostet oss ca 15 000 mer for et helt hus på 160kvm. Absolutt hvert det!
Åå da vet jeg at jeg kommer til å angre om vi går for den standarden. Har så lite lyst. Vi fikk et annet alternativ som er 3 stav Ask hvitlakket som blir 15000 ekstra. Men syns ikke den var noe spesielt fin, så det er ikke verdt de ekstra. Vil heller betale 15000 ekstra for et jeg virkelig liker. Og da er kun laminat jeg finner til den prisen

Åå da vet jeg at jeg kommer til å angre om vi går for den standarden. Har så lite lyst. Vi fikk et annet alternativ som er 3 stav Ask hvitlakket som blir 15000 ekstra. Men syns ikke den var noe spesielt fin, så det er ikke verdt de ekstra. Vil heller betale 15000 ekstra for et jeg virkelig liker. Og da er kun laminat jeg finner til den prisen

Ingenting annet dere får for 15000 ekstra?

Ingenting annet dere får for 15000 ekstra?
Ikke som jeg finner. Er kun de to alternativene vi har fått fra byggefolkene. Ellers er det vi selv som må sørge for å bestille inn til riktig tid hvis det er boe annet enn de to alternativene.

Ikke som jeg finner. Er kun de to alternativene vi har fått fra byggefolkene. Ellers er det vi selv som må sørge for å bestille inn til riktig tid hvis det er boe annet enn de to alternativene.

Ok.. Dumt det da. Men forstår jo at du heller vil ha laminat da. Ville hørt om pris parkett hos forhandler. Plutselig er det tilbud nå i januar:) gulv er ihvertfall en stor og viktig del av helhetsinntrykket. Det sies at hvis en ikke er fornøyd med gulvet så vil en aldri bli helt fornøyd med interiøret.

Back
Topp