Gult tykt utflod...

Det har jeg hatt i dag. Er i uke 29+4 ... Den har ikke vært sånn tidligere i svangerskapet.. Da har det vært jevnt over med normal utflod.. altså sikkert normalt det jeg har hatt i dag også.. men ble usikker... flere med endret utflod i 3 semester ?

Veldig vanlig med endret utflod i tredje trimester. Ofte kan deler slimproppen gå og kroppen forbereder seg til fødsel.

Jeg hadde veeeldig mye rart og ekkelt som kom i 3 trimester de 2 andre gangene! Ikke begynt enda denne gangen

Jeg har veldig mye utflod. Tyntflytende da. Men er nok veldig normalt !

Her skiftes det med klissete gjennomsiktig utflod til tykt gult. Husk at ph verdien i livmoren er ikke helt stabilt nå i svangerskapet.

Ta det opp med legen din eller jm :) Selv ble det tatt prøve av meg på sykehuset på fredagen. Legen der kommenterte på at det var veldig mye utflod, så hun tok prøve. Har ikke hørt noe om svarene så tenker det er ok :)

Hvis det svir eller noe kan det være sopp... Greit å ta det opp med lege/JM :)

Takk for svar.. :) jeg hadde sopp for 1,5 måned siden. Men fikk pille for det. Men da var utfloden anderledes i forkant. Var hos jordmor for 1 uke siden. Da var urin fin. Normalt med utfloden. Men jeg skal være obs på mer forandring og evt svie/kløe nå ;)

Greit å sjekke ;) Kanskje ta en bakterieprøve? :)

Her skiftes det med klissete gjennomsiktig utflod til tykt gult. Husk at ph verdien i livmoren er ikke helt stabilt nå i svangerskapet.

Ta det opp med legen din eller jm :) Selv ble det tatt prøve av meg på sykehuset på fredagen. Legen der kommenterte på at det var veldig mye utflod, så hun tok prøve. Har ikke hørt noe om svarene så tenker det er ok :)

Hvis det svir eller noe kan det være sopp... Greit å ta det opp med lege/JM :)

"Legen kommenterte på at det var veldig mye utflod så de tok prøve"?
Har du innvendige undersøkelser uten videre? :p
Jeg har ikke hatt noe annet enn blodprøver hver 4. uke og det er det, har jeg gått glipp av noe? :p

Jeg har også fått mer utflod nå den siste uka. Var mye i 1. trimester, ikke så mye i 2. trimester og nå i 3. trimester har tydeligvis produksjonen tatt seg opp igjen... :p

"Legen kommenterte på at det var veldig mye utflod så de tok prøve"?
Har du innvendige undersøkelser uten videre? :p
Jeg har ikke hatt noe annet enn blodprøver hver 4. uke og det er det, har jeg gått glipp av noe? :p

Hahahahaha.... Ja, synes det er SÅ behagelig bli rotet oppi der nå i svangerskapet :D :p hehehehe...

Nei, jeg ble sendt på sykehuset av fastlegen min pga høyt BT og høye verdier i urinen. Jeg spurte vel egentlig om dette med fostervannlekkasje og jeg hele tiden følte jeg tisset på meg, uten å gjøre det. Så ble en liten GU for sjekk om det var lekkasje eller ikke, men hun så det var mye utflod og testet :p Skulle sikkert teste om det var blandet med fostervann eller sopp. :p

Vært bare denne ene gangen, heldigvis :D :) :P

Back
Topp