gult/brunt utflod med lukt...

Det har jeg hatt i dag! Normalt? Mandag denne uka var jeg hos lege med urinprøve. Fikk utslag på utflod ikke annet. Da hadde det vært vondt lukt i 3 dager i forbindelse med tissing.

Der var ingenting å si på det utslaget. Dem tok vare på urin min. Jeg skulle høre fra dem om det var noe. Har ikke hørt noe. Ikke har det kommet vond lukt igjen når jeg tisser. Men kun utfloden som har forandret seg iløpet av dagen. Hva kan det være? Skal ringe på legesenteret i morgen tidlig å få levert ny tisseprøve.

Hva lukter det? Hvis det er fiskelukt kan det være bakteriell vaginose, men jeg leste et sted at man blir mer følsom for lukter under graviditet, så det er ikke sikkert det egentlig lukter så ille. Syntes bare du skal høre med legen igjen og beskriv lukta.

Hva lukter det? Hvis det er fiskelukt kan det være bakteriell vaginose, men jeg leste et sted at man blir mer følsom for lukter under graviditet, så det er ikke sikkert det egentlig lukter så ille. Syntes bare du skal høre med legen igjen og beskriv lukta.
Hmm... vanskelig det med lukta. Lukta mye værre av urinen min. Jeg kan ringe jordmor i morgen. Høre hva hun sier å levere en prøve der. Også evt lege om det skulle være nødvendig med behandling. Så får jeg prøve å beskrive lukta :)

Høres ut som sopp. Klør det i tillegg eller er du hoven?
Litt brunlig utflod kan være sprengt blodkar fikk jeg høre. Kan av og til bare oppstå eller etter et samleie. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sopp lukter ikke, men kan være bakteriell vaginose som noen nevner her. Ville ha testet det hos gynekolog, eventuelt prøvd lactal/vivag fra apoteket for å gjenoppbygge normal bakterieflora.

Last edited:
Hvis det lukter vondt når du tisser, kan det være du drikker for lite og tisser for sjeldent. Jeg merker ihvertfall VELDIG hvis jeg går inn på do etter noen familiemedlemmer som gjør nettopp det. Jeg selv drikker hele tiden og går på do veldig hyppig, så da vil det naturlig nok bli veldig utvannet.

Back
Topp