Gulsott

Litenblomst

Glad i forumet
Babyen vår hadde gulsott, men ikke så mye at han måtte til lysbehandling. Nå er det 7 uker siden fødsel og jeg synes fremdeles han er litt mer solbrun enn hva som er normalt. Har vært og tatt nye prøver, men ikke fått svar enda. Er det andre som  har erfart at gulsotten varte til rundt 6 uker eller mer?

Fant en link til mer informasjon om gulsott ettersom jeg selv har relativt lite erfaring på området. Men ring på føden så forklarer de deg mer :)
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/gulsott-hos-nyfodte-12819.html

Mitt barn ble behandlet for gulsott. På føden sa de at de behandler barn som har ligger over 230 bilirubin i blodet, og mitt lille gull lå på 220 og siden han lå så nært grensen og min form vår så dårlig fant de ut at de skulle behandle han. I løpet av 2 dagers behandling (og da lå han ca 2 timer i lysbehanling og 2 timers ute av lysbehanlingen (Men vi gjorde det slik at han var mer ute på dagtid og mer inne på natta)). De tok blod prøve av han hver dag for å registrere at bilirubinen gikk ned og ikke opp.

Etter 12 dager kunne jeg ikke se at han hadde noe som helst gulfarge i fjeset eller i øynene :)

Men om han er gul burde du legge han nært vinduet slik at han får dagslys på seg. (hjemme behandling) Vel og merke! ikke sollys, men dags lys :)

her og hadde lillegutt gulsott, og r stadig litt gyllen i huden, mn har ikke tatt prøver osv. helsesøster sa at så lenge han er våken (noe han mye er) og spiser godt o legger på seg skulle det bare gå sin gang,. hvilke prøver du har tatt? lillegutt er litt over 6 uker og behøvde heller ikke  ligge i lys!

Back
Topp