Gulping

Miyazaki

Førstegangsgravid
Lillemor her gulpa ikke i det hele tatt før ho blei 3 uker. Men nå synes jeg ho gulper hele tiden. Er det tegn på at hun spiser for mye på en gang? Hun gulper jo stort sett bare når jeg har hatt veldig melkespreng, eller hun har tømt begge puppene. Hvor mye er det normalt at de gulper?

Lillemor her gulpa ikke i det hele tatt før ho blei 3 uker. Men nå synes jeg ho gulper hele tiden. Er det tegn på at hun spiser for mye på en gang? Hun gulper jo stort sett bare når jeg har hatt veldig melkespreng, eller hun har tømt begge puppene. Hvor mye er det normalt at de gulper?
Min begynte også med det ca etter tre uker. Han fikk i seg for mye. Jeg begynte å stoppe han, før han selv viste tegn til at han var ferdig. Hvis han da fortsatte å gape veldig og puttet hendene i munn la jeg han til igjen. Og hvis han ga seg etter kort tid, da var han ferdig. Noen ganger vil han da ha mat igjen etter en time/halvannen, og da får han fra samme puppen, slik at han får mest mulig av den tykke melken. Jeg leste at dersom man gir fra ny pupp ved hvert måltid kan de få for mye av formelken som ikke metter så mye og kan føre til en del gulping. Nå er mini syv uker, og han stopper nå selv etter kortere tid og den voldsomme gulpingen har gitt seg. Trengte nok bare litt tid på å regulere seg selv :)

Tror det er veldig varierende hvor mye de gulper, men at nesten alt er normalt.. :) Det er vel stort sett pga de spiser litt mye også er lukkemuskelen til magesekken dårlig utviklet. Skader vel ikke å prøve noen tipsene beskrevet over :)

Vesla her kastet opp skikkelig etter måltid og tømte magesekken helt da hun ble to uker. Det viste seg å være overproduksjon, og melken sprutet bokstavelig talt når utdrivingen kom igang. Har stabilisert seg nå da. Er ikke sikkert det er det om det ikke er veldig mye gulping.

Her ble gulpingen litt bedre etter at jeg begynte å innføre faste ammetider. Alt fra 2,5-3 timer i mellom ;) for da overspiste hun ikke!

Back
Topp