Gulping

marri86

Glad i forumet
Gutten på 2 mnd har plutselig begynt å guple mye mer enn han pleier..
Han får HIPP mme og har fått det siden han var ca 2-3 uker gammel..
Ingen forandringer i flasker etc..

MEN vi har økt mengde mme,siden han ikke roet seg med den forrige mengden.. Kan det være det som gjør det?

Før var det bare litt smågulp her og der, er ikke akkurat sprutgulp nå, men er såpass iløpet av dagen at det må skiftes på både han og meg noen ganger..

Kan være at det blir for mye mat.
Prøv å redusere mengden mme og heller gi litt oftere.

Gutten vår starta med gulping i samme alder. Men han blir ammet da. Np har det begynt å avta igjen og han er 4 måneder. Han ble illsint hvis han ikke fikk spise det han ville så måtte pent gi til han var fornøyd. Men har hørt at dersom de gulper før de raper så er det luft som hindrer maten å komme ned i magesekken slik at det kommer opp igjen. Har også hørt om låsninger i ryggen som kan forårsake gulping. Da har giropraktor hjulpet. Jeg har ikke prøvd men. Håper du finner en løsning.

Gutten vår gulpa myyye veldig lenge. Han fikk også hipp mme. Han gulpet om han spiste lite og mye, og hs og lege sa det ikke var noe så lenge han la på seg normalt og det gjorde han jo. Han sa jo tydelig ifra om at han ikke fikk nok, og da ga jeg mer:-) Det ga seg mer og mer jo mer fast føde han fikk, og nå 1,5 år husker jeg ikke sist han gulpa:-)

Om melka er litt varmere enn vanlig, kan det også være årsaken til gulp. Enig med de over, så gidder ikke gjenta det som allerede er nevt.

Men gulpet ikke noe særlig før etter 3 mnd, da begynte det å komme større mengder etter hvert måltid. Jeg delammet, og det kom mye både etter amming og flaske. Måtte la ham ligge en stund på ryggen etter at han hadde rapt, ellers kom det i store mengder.
Snakk med helsestasjonen og ta et par ekstra veiinger hvis du er usikker på om dette er "farlig" eller ikke. :)

Frøkna vår var også gulper, blir mye klesvask. Men jeg syns det hjalp og stoppe henne noen ganger under måltidet for og rape, kan være barnet har en rap før måltidet også?
Hadde også mange store gasskluter med meg hele tiden og når jeg hørte noe var på gang siktet jeg henne inn på gulpekluten :) de kan vaskes på 90 grader og er myke å gode.

Back
Topp