gulping..

tulla07

Blir kjent med forumet
jeg bare lurte på om babyen deres( de på ca 6 mnd) forsatt gulper?
Her gulpes det etter hvert måltid både melk,grøt og middag. Hun gulper selvom hun ikke akkurat har spist også..å hver gang hun ruller seg rundt på magen!
Har vært hos legen,å han mistenkte melkeallergi,men har ikke hatt noe spesielle gode resultater med melke fri kost.. så bare lurte på om noen av dere har noe erfaring eller tips å komme med!!??

Oh yes, her gulpes det til den store gullmedaljen. Etter mat og helt frem til neste måltid, holder på å bli gal av gulpingen. Vært på samtale på sykehuset for reflux, men de vil ikke gjøre noe da han legger godt på seg. Gir han gaviscon etter hvert måltid og det hjelper men han gulper fremdeles men ikke så mye som før. Storebroren var også gulpeunge og han gulpet frem til han var 1 år.

Oh yes, her gulpes det til den store gullmedaljen. Etter mat og helt frem til neste måltid, holder på å bli gal av gulpingen. Vært på samtale på sykehuset for reflux, men de vil ikke gjøre noe da han legger godt på seg. Gir han gaviscon etter hvert måltid og det hjelper men han gulper fremdeles men ikke så mye som før. Storebroren var også gulpeunge og han gulpet frem til han var 1 år.

Jeg holder også på å bli gal av det! jeg lurte også på reflux,men de sa det samme til meg siden hun legger godt på seg!
så vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå som ikke melkefri kost heller ikke fungerte! skal på en ultralyd av magen,men er jo så sykt lang vente tid.. å jeg er lei av å vente! må man ha resept på sånn gaviscon eller er det noe man kan kjøpe på apoteket??

Det at de legger godt på seg er ikke grunn til å utelukke reflux! Eldste min har det og han la godt på seg hele tiden.

Ja, det gulpes fortsatt her, men det er mindre enn før. Varierer litt, noen dager er nesten helt gulpfrie, og andre dager kommer det opp i strie strømmer. Men han svelger det vel ned her..

Gulpes mye her og, vi er og på melkefri kost pga mye tynn avføring. Hjulpet på magen men ikke på gulpinga. Har to gutter fra før m reflux, men de var ikke gulpebabyer så de hadde det man kaller stille reflux. Så lenge de legger på seg gjør de lite med det. Vi fikk behandling for det pga kjemiske lungebetennelser...

Gulpes her også og jeg har ingen tips. :( Bare lever med at sånn er det..

Jeg holder også på å bli gal av det! jeg lurte også på reflux,men de sa det samme til meg siden hun legger godt på seg!
så vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå som ikke melkefri kost heller ikke fungerte! skal på en ultralyd av magen,men er jo så sykt lang vente tid.. å jeg er lei av å vente! må man ha resept på sånn gaviscon eller er det noe man kan kjøpe på apoteket??

Gaviscon er reseptfritt på apotek.

Begynte å gulpe oftere nå enn før da hun kun fikk mm

Sent from my GT-S5690 using BV Forum mobile app

Litt gulp hverdag, men trenger ikke være masse. Gulpa masse når han fikk hipp.

Her gulpes det i ett hele dagen. Skikkelig irriterende. Hs sa at det ikke var noe å gjøre med siden hu legger på seg greit... Vi får ihvertfall brukt endel klær gjennom en dag da:p

Gulper innimellom, men bare viss vi er litt uforsiktige etter et måltid, men også viss hun blir lagt på gulvet og ruller seg på magen litt for tidlig etter mat.. hehe.. går noen skift her også innimellom. Åsså merka jeg stor forskjell når hun begynte å få MME, gulpa nesten ingenting når hun fikk MM.

Begynner å bli mindre nå etter at han startet med fast føde. :D

Begynner å bli mindre nå etter at han startet med fast føde. :D
Enda ein fordel med fast føde :) her begynte nikolai faktisk å gulpe litt oftase etter at vi begynte med graut. Men samtidig begynte eg jo med graut i forbindelse med kiropraktortimane... Då begynte han plutselig å rape mykje lettare, så kan hende stivheten gjorde at maten også hadde vanskelig med å komme opp?

Back
Topp