Gulping

*trinemor*

Gift med forumet
Gulper babyene deres mye?

Her gulper Snuppa veldig mye. Både rett etter maten (selv om hun raper), på stellebordet, imens hun ligger og leker, på armen, i bilstolen, vippestolen og vogna-  Ja rett og slett uansett hva hun gjør!

Både ny melk og sur gulp, noen ganger mye og noen ganger lite. Er så slitsomt siden vi må bytte mye klær på henne (og noen ganger på oss også) så ofte og hele tiden ha gulpeklut under hode.

Hun legger bra på seg, så ikke bekymret for det, men lurer på om hun kan ha veldig liten magesekk og spiser for mye av gangen. Spiser ca. annenhver time....

Gutten min gulper mye og! Akkuratt samme som deg. Både rett etter mat og lenge etter mat. HS sa til meg at det er svak lukkemuskel som gjør det, og det vil komme seg etter kvart som dei vil bli eldre og ikkje minst når dei begynner å få litt meir fast føde. Fram til då måtte vi berre leve med det så lenge han la godt på seg.

Akkurat som jeg skulle sagt det sjøl ;)
Gleder meg til han er ferdig med det, for er ganske lei av å skifte klær hele dagen og det nytter ikke pynte seg så mye for det blir fullt av gulp i løpet av en halvtimes tid!!

Gleder meg til han er ferdig med det, for er ganske lei av å skifte klær hele dagen og det nytter ikke pynte seg så mye for det blir fullt av gulp i løpet av en halvtimes tid!!

Samme her.. gulper hele tiden
 Jeg lot en medstudent på sykepleien holde eldstedatteren min da hun var 8 uker gammel. Hun gulpet masse utover henne , og vet du hva hun klassevennen min gjorde? Hun gav meg blikket.. og sa "hun gulpet på meg" mends hun antydet at dette var MIN skyld!!! æerre mulig. DET er risken det med å holde en baby det!!!... ahh.. noen skjønner bare ikke..

Det samme her, lillen gulper mye. Det jeg derimot har notert er at han veldig sjelden gulper om natta, så jeg tror også det kan være en sammenheng mellom å være rolig etter spising eller å være litt mer aktiv etter spising, evt kan dey også være at han ikke spiser like mye om natta... Vanskelig å si. Men er ikke mye å gjøre med det :-(

Mrs White skrev:
Det samme her, lillen gulper mye. Det jeg derimot har notert er at han veldig sjelden gulper om natta, så jeg tror også det kan være en sammenheng mellom å være rolig etter spising eller å være litt mer aktiv etter spising, evt kan dey også være at han ikke spiser like mye om natta... Vanskelig å si. Men er ikke mye å gjøre med det :-(

Jenta vår gulper også mindre på natta. Det er liksom først når hun våkner opp på morgenen at det kommer. Hun spiser mange ganger på natta, så det er nok heller at hun er rolig enn at hun spiser mindre her ihvertfall :)

Godt å høre at det er flere som har det sånn ihvertfall :)

Håper det hjelper med litt fast føde etterhvert, så hun ikke gulper etter hun begynner å krabbe ihvertfall. Kjedelig med dammer med gulp overalt :)

her har vi også en storgulper. Gulper egentlig heledagen...også uannsett hva han gjør. Mer er verst etter økedager da jeg har mye melk. Snakkest med helsesøster om det i dag og hun sa det var fordi at lukkemuskelen var litt slapp. Bare enkelte babyer som har det sa hun.
Men er veldig irriterede med tanke på klesskift og masse gulpekluter og konstant lukt av gulp. men blir kan bli bedre når dem bynner og få grøt....

Back
Topp