Gulping

PilleMille

Elsker forumet
Jeg er så lei av gulp! Det er gulp OVER ALT! Det er sånn at jeg gidder nesten ikke ta på rene klær engang, for de er jo full av gulp etter 2 minutter alikevel.. [&:]  Syns å huske at det gav seg med storesnupp når hun ble rundt 6 mnd og fikk mer fast føde, så jeg får vel holde ut et par mnd til.

Men jeg kom til å tenke på. De sier at babyer ikke kan få for mye morsmelk, for da bare gulper de opp overskuddet. Hvorfor gulper de ikke opp overskuddet av MME da? Jeg syns dette høres veldig ulogisk ut  [8|]

Ikke peiling..

Jeg er heldig og mini gulper sjelden... mest sikkel.
Håper det gir seg for dere snart... [:)]

Snuppa mi får mme,og her gulpes det enormt. tror noen er gulpebabyer andre ikke - desverre[:-] Hun får grøt,det hjelper,men også det kommer opp[:'(]

ORIGINAL: june

Snuppa mi får mme,og her gulpes det enormt. tror noen er gulpebabyer andre ikke - desverre[:-] Hun får grøt,det hjelper,men også det kommer opp[:'(]

Ja ikke sant? For HS sier at en kan ikke gi for mye MM, for de gulper opp det som blir for mye. Mens de som gir flaske får beskjed om ikke mer enn 1L pr dag. Jeg syns bare det var litt pussig. Nå kan en jo ikke vite hvor mye MM de får i seg når de drikker av puppen da, men sånn prinsipiellt syns jeg det var et ulogisk skille.

Signerer denne her gitt.
Har også en megagulper (hun skulle nesten fått premie ^^ )
Vi raper henne flere ganger under måltid og hun får kun pupp. Vi lar henne også hvile magen
litt før vi tar henne opp, sånn ca 3min mens hun har suttelutten. Da får vi som regel ikke de
gigasprutene lengre. Hvis vi tar henne rett fra puppen og opp for å rape, så bader vi i gulp
begge to [:D]

Når hun skal lugge på magen, må vi time det sånn at hun har relativt tom mage, ellers kommer det rett ut.

Har du prøvd kiropraktor?

Her gulpes det også over en lav sko... Drikker kun mme. Hun rapes ofte, men det hjelper lite når det uansett følger en sprut etter hver rap. Og hun er en mester til å gulpe utenfor kluten[8D] Det som er verst er at hun kan gulpe når som helst(selv om det er mest uner/like etter måltidet). Så kluten er aldri langt unna! Eldste var også en gulper, og det ga seg når vi var igang med fast føde, så håper det ender slik denne gangen også.

Aner virkelig ikke hvorfor det kun er ved mm det er overskuddet som gulpes opp.

De første 3 mnd gulpet han nesten ikke noe.. No gulper han MASSE... Irriterende å dusje å ta på rene klær - og så få ennå en dusj bare i gulp.. [:D] Men men.. Må jo gi seg en gang det også..

ORIGINAL: *Knerten I Magen*

Har du prøvd kiropraktor?

Nei. Og jeg ser heller ingen logisk sammenheng mellom massasje på ryggen og mindre gulping.
http://skepsis.no/blog/?p=1931

Det virker som om det kommer mer gulp etter økedøgn, for det er veldig periodevis. Noen dager er det ingenting, andre dager så har jeg gulp helt ned mellom rumpeballene og ned i navlelen og deeilig stivt hår  
Først kommer rapen, også kommer gulpen litt etterpå. Og legge på magen rett etter måltid er å be om bråk ja, hehe.

Vi har også hatt en storgulper, men etter at vi fikk konstatert melkeallergi og begynte med nutramigen har hun jammen sluttet å gulpe. Merkelig........
Storesøster gulpet også utrolig mye, hun hadde umoden lukkemuskel og da kunne vi helt klart se at gulpingen tiltok sammen med aktivitetsnivået hennes. Gikk over etter hvert som vi begynte med fast føde.

Liam har ikje gulpa ein einaste gang ennå.... d kan vell heller ikje bjunna nå vell?

eg tror kansje d e fordi han bruge lang ti å spisa å at melkå mi komme treigt?! ikje gått å veda, men eg bruge jo 15min per pupp kver gang [8D]

får håpa at d jer seg for dåkk snart [:D]

Hei !!!
Vi har en baby gutt på seks måneder nå.
Han er det vi kaller for en stor gulper.
Her er det også slik att ved fast føde forsvinner gulpen, men hver gang han får melk må vi skifte klær på både oss og gutten.
Nå planlegger vi en hyttetur i sommerferien,dette skal bli en utfordring.
Tror vi får ta med alle klærna vi eier...he he

Håper på en fin ferie :o)

Ho-hoo, det var en gammel tråd som plutselig dukket opp   :-P

Og det minnet meg på at jeg ikke kan huske sist jeg vasket en gulpeklut, og det er utrooolig deilig   :)

Min sønn gulpet ekstremt mye da han var mindre(er nå snart 10 mnd). Jeg tror gulpingen hans var pga mme, da vi begynte med fast føde gulpet han nesten ingenting! Nå får han kun mme 2 ganger om dagen og gulper så å si aldri:) 

Back
Topp