Gulping/spying

Mamseguri

Betatt av forumet
Seriøst... er det bare meg som har problemer med en liten gutt som gulper eller spyr mye??
Han gulper etter hvert måltid. Ofte etter at han har rapet. Og også lenge etterpå kan det plutselig komme opp noe. Må liksom være veeeeldig forsiktig med han etter han har spist for at han ikke skal spy. Kan iallefall ikke legge han ned...[8|]
Jeg tar han av puppen for å rape han et par ganger i løpet av et måltid, og passer på at han ikke overspiser, så det kan ikke være det som er problemet. Han svelger jo en del luft når han spiser, det kan jeg høre, men det er derfor jeg raper han ofte da. Men alikevel spyr han opp masse syntes jeg.[:(]
Det har vært sånn siden han kom til verden. Han ble født litt tidlig (i uke 36+3) så lukkemuskelen var sikkert ikke helt ferdig eller noe. men hvor lang tid skal det ta da?? Burde det ikke bedre seg etterhvert???[8|]
Han har jo lagt på seg nok, og tisser og bæsjer selv om han bæsjer sjeldnere nå enn før, men det har jeg hørt er normalt også.....

Blir ikke klok på dette jeg.........

Det er ofte slik at de gulper mye en periode. Marie gulper ofte også, men siden hun legger på seg og vokser er det nok bare overflødig melk som kommer. Må alltid ha smekke på henne ellers blir hun våt av gulp.

kine gulper myyye hele tiden. utrolig plagsomt!
men hun legger på seg , er 6630g. men det blir mange skift om dagen kan man si.

Ludvig gulper også en del, født litt for tidlig han også, uke 36+4... Kan komme gulp flere timer etter at han har spist, ganske mye også. Jeg har alltid en stoooor klut/håndkle på brystet når han skal rape, for rett etter rapen kommer det som regel en liten foss! [:D] Selv om han ofte sikter utenfor kluten da... [&:] Gjerne så det renner nedover armene og magen på oss begge... [:D]

ORIGINAL: Madre Mia

Ludvig gulper også en del, født litt for tidlig han også, uke 36+4... Kan komme gulp flere timer etter at han har spist, ganske mye også. Jeg har alltid en stoooor klut/håndkle på brystet når han skal rape, for rett etter rapen kommer det som regel en liten foss! [:D] Selv om han ofte sikter utenfor kluten da... [&:] Gjerne så det renner nedover armene og magen på oss begge... [:D]

Nesten som ej skulle skreve det sjøl.... Berre guten min heite Dennis da å ikkje e født for tidlig...[8D]

tror david gulper helt normale mengder.... men der kan komme gulp lenge etter måltidet og rapen.. han får mme og da er det mange raper som må ut..

alexander kulpet veldig mye helt til for en mnd siden.. nå er det ikke så ille lenger....så det gir seg sikkert...

*håper viiirkelig det*

Bra å lese at det ikke bare er oss som har gulpeproblemet.
Det er uansett skikkelig plagsomt. Mange skift hver dag og vaskemaskinen går i ett.... Det hoper seg opp her hos meg. Får jo ikke vasket noe annet enn håndkler og kluter og smekker, og Fredrik sine klær da...

Jaja... tror nok det irriterer meg mer enn at det gjør noe for han. Skal på kontroll den 22 juni. Tipper han er over 6 kg da siden han veide 5,6 forige gang. Han er en god klump[:D]

Marie klarer alltid å treffe utenfor kluten når vi skal noe og har dårlig tid.. Da vi skulle nå toget 17 mai trodde jeg hun bare traff gulvet.. Men da jeg kom hjem og tok av meg skjørtet hm.. Såg jeg en stripe av gulp bak.[&:]  Ble rasende på sambo for at han ikke hadde sagt noe litt pinlig å gå en hel dag sånn. Men han hadde selvsagt ikke sett det.

David gulpa nettopp over hele meg, og attpå til så hadde han nettopp fått tran!!
Tror dere jeg lukter herlig jenter???? hahaha

Men det er selvsat forskjell på gulping og sånn som kommer når de har refluks. Da kommer gjerne det som en foss etter måltidene og da er det veldig smart å kontakte helsesøster slik at en kan få hjelp

Back
Topp