Gulping om natten

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Jeg sliter veldig med å få lillegutt til å rape etter mating. Da har han lett for å gulpe, og det kommer gjerne mye. Av diverse grunner har han fortsatt ikke sovet så mye i senga si, men mye oppå meg, men det kan såklart ikke fortsette sånn. Men de fleste nettene må jeg skifte på han, meg, og skifte ut hånklærne jeg har lagt ut på min side av senga.. Noen ganger når han har ligget på rygg (som regel da våken) har jeg sett at han sliter med å få det opp, og jeg må plukke han opp og få lagt han over skulderen før han får det opp. Her kommer mitt glupe "spørsmål": merker dere gulpingen på natten når babyen er i egen seng? Jeg blir bekymret for at han skal ligge der i masse gulp og bli våt og kald, og i værste fall ikke få til å få alt opp selv. Tenker jeg for mye?

Når hun sover alene legger jeg hun på siden slik de gjør på sykehuse.. Hadde samme inntrykk som deg, at di ikke fikk det ut når de låg på rygg

Min ligger for seg selv om natten og gulper MYE. Hører han gulper men ikke noe problem i forhold til at han ligger på ryggen. På 80 tallet lå babyene på magen fordi man var edd for at de skulle kveles av gulp. Men det endte jo vare med krybbedød for mange. De greier å snu seg osv. Min ligger å kaver når han gulper og får det unna. Mitt problem er heller det at jeg ikke skjønner hvorfor han skal ha mat om natta. Alt kommer jo bare opp igjen. Helt unødvendig å stå opp for å spise hvis det ikke blir der.

Gulpebaby nr tre her, ikke vært noe problem at de har gulpet i søvne så lenge de har rapet og gulpet opp overskuddet på forhånd. Legger de litt på siden så gulpet havner på gulpekluten istedet for på brystet om det skulle komme litt, men svært lite gulping i søvne. Med minstemann som er 5 uker nå har vi gjerne gulpet ned ett par nattdrakter, en ammebh eller to, 3-4 gulpekluter og litt sengetøy under/etter nattammingene, men gulpekluten som ligger under hodet hans i babynestet er så og si tørr ;)

Har du prøvd å rape innimellom diinga? Min gulper en del om vi begge sovner under amminga. Har liksom ikke lyst å vekke han for å rape. Når han ligger han også sidelengs inntil meg virker det som han får opp luft lettere.

Vi fikk vår kun til å sove lenge oppå magen vår, nå nekter han å ligge sånn så det går seg nok til naturlig.

Når hun sover alene legger jeg hun på siden slik de gjør på sykehuse.. Hadde samme inntrykk som deg, at di ikke fikk det ut når de låg på rygg
Hvor mange uker er hun nå? Jeg er redd han vil kunne havne over på magen siden han spreller mye. Husker de la jentungen min på siden da hun blei født, men det gjorde de ikke med gutten nå, så husker ikke om de gjorde noe spesielt?

Back
Topp