Gulping, hard mage og gråting

tonjesm

Blir kjent med forumet
Min gutt på snart 3 måneder har nå grått en del mer enn hva han bruker siden lørdagen... Har vært hard i magen så vi har brukt en del malt osv.. Men han har også begynt å gulpe mer siden lørdagen.... Det har kommer en del avføring... Bruker også minifom.. Er det noen som har tips?skal til helsessøter i morgen...Han er også veldig trøtt...
 
Last edited:
Tänker att eftersom du skriver att han är hård i magen så full ammar du inte ?
Har hört att malt i stora mängder eller överhuvudtaget kan ge motsatt effekt . Så kan vara det ?

Får han inte sova eftersom han är trött ?
 
Tänker att eftersom du skriver att han är hård i magen så full ammar du inte ?
Har hört att malt i stora mängder eller överhuvudtaget kan ge motsatt effekt . Så kan vara det ?

Får han inte sova eftersom han är trött ?
Nei jeg ammer ikke.. Bruker hipp mme.. Og mam anti colic flasker
Brukte ikke mye malt før... Prøver å ikke bruke malt mer enn morgen og kveld men da blir avføringen hard igjen... Og bruker vi det i hver flaske blir det bløtt... Men drt virker som om noe skulle ha vært ut.. Da han pressee litt når hn gråter... Han sover en del men er ofte våken og gråter lenge før vi klarer å roe han...
 
Hvor mye malt har du brukt?
Som devine skriver, så gjør for mye malt ofte vondt verre.
Hs her sa 1 ts på en full flaske, altså ca 250 ml, så på en flaske på ca 150 ml så ca en halv ts. I tillegg holdt det med malt 2 flasker om dagen.
Ellers vet jeg ikke hvordan været er der du bor, men jeg ser at ungen her reagerer veldig på varmen, det slår inn på både humør, søvn og mage.
 
Dette er jo veldig individuelt fra barn til barn, men vi var i samråd med HS og lege oppe i 3 × 2 ts i døgnet med kokt vann da vår lille slet med magen grunnet jerntilskudd. Det viktige er at malten ikke gjør han mer hard, og at det ikke gir han diaré så han blir dehydrert. Ta en samtale på helsestasjonen og spør der :) Etterhvert som datteren vår ble moden nok fikk vi også gi pittelitt laktulose, men da fikk hun mye luft i magen.
 
Og hun sprutgulpet også mye, men hun er nå operert for lyskebrokk og har blitt bedre i magen etter dette. Men hun gulpet masse når hun var hard og slet med å få ut noe da hun hadde brokket. Så gulpingen kan komme av at han sliter med magen :)
 
Nei jeg ammer ikke.. Bruker hipp mme.. Og mam anti colic flasker
Brukte ikke mye malt før... Prøver å ikke bruke malt mer enn morgen og kveld men da blir avføringen hard igjen... Og bruker vi det i hver flaske blir det bløtt... Men drt virker som om noe skulle ha vært ut.. Da han pressee litt når hn gråter... Han sover en del men er ofte våken og gråter lenge før vi klarer å roe han...
Uff stackarn :( hoppas hs kommer med något som hjälper han.

Kanske byta ut hipp mot annat ?

Du får gärna uppdatera oss när du har pratat med hs i morgon :)
 
Hvor mye malt har du brukt?
Som devine skriver, så gjør for mye malt ofte vondt verre.
Hs her sa 1 ts på en full flaske, altså ca 250 ml, så på en flaske på ca 150 ml så ca en halv ts. I tillegg holdt det med malt 2 flasker om dagen.
Ellers vet jeg ikke hvordan været er der du bor, men jeg ser at ungen her reagerer veldig på varmen, det slår inn på både humør, søvn og mage.
Bruker en dråpe for i 150 ml ... Men de gangene som jeg ser at det har vært sikkelig hard avføring har jeg hatt oppi litt mer...
Været her har vært sol og litt over 20 grader...
 
Uff stackarn :( hoppas hs kommer med något som hjälper han.

Kanske byta ut hipp mot annat ?

Du får gärna uppdatera oss när du har pratat med hs i morgon :)
Har prøvd alle jeg finner men ser han liker hipp best men kanskje pånytt igjen :)
 
Bruker en dråpe for i 150 ml ... Men de gangene som jeg ser at det har vært sikkelig hard avføring har jeg hatt oppi litt mer...
Været her har vært sol og litt over 20 grader...

Kanskje en dråpe er for lite? Synes ei halv ts er mer enn en dråpe, kanskje 3
 
Vil bare tipse om Semper dråper. Det er noe av de samme melkesyrebakteriene du finner i biola, så jeg tenker det kanskje kan hjelpe på en liten mage som er litt i ulage.

Spør gjerne helsesøster først da. Helsesøster her sa det var greit å bruke, og at hun visste om flere som hadd brukt det og fått god effekt.
 
Back
Topp