Gulping av fenikkel te?

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Andre som merker at babyen gulper mer om den får fenikkel te? Hva med økt magevondt av fenikkelte? Og hvordan reagerer dere selv på å drikke teen?
Jeg begynte med det i går i håp om at det skulle hjelpe. Selv har jeg fått mer luft i magen føler jeg, fiser mer. Når lille fikk ett par ml før måltid gulpet hun mye mer etter måltidet, så nå får ikke hun, men jeg drikker fortsatt, håper enda det skal hjelpe.
Andre som har erfaring med fenikkel te?

Vi har brukt fenikkel-te i ca en uke nå (mini er 4 uker på søndag), men her har vi kun positive opplevelser.

Har fått en helt annen baby nå, som får ut luften og ikke har gråtetokter lengre. Virker bare fornøyd hele tiden i motsetning til før teen, da han kunne gråte seg helt dårlig i perioder, tydelig preget av magevondt.

Han får 5ml ca 3 ganger om dagen med sprøyte i munnen. Om det er teen som har forvandlet babyen min til en harmonisk klump eller bare det faktum at vi endelig er hjemme fra sykehuset vet jeg ikke, men holder en knapp på teen :-)

Lillen her gulper mye, men har aldri tenkt over at det kan være teen. Her har han fått 2,5ml før hvert måltid, og det ser ut som det fungerer. Han har fortsatt magevondt innimellom (mistenker han reagerer på at jeg spiser melkeprodukter) men han får ut lufta lettere virker det som.

Drikker dere teen selv også? Hvor lang tid tok det å ha effekt? Jeg føler hun har vært dårligere i magen i dag enn vanlig, men jeg begynte jo i går da. Må kanskje gi det litt mer tid?

Back
Topp