Gulper deres enda?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Vi drukner i gulp snart.. gulper aller mest etter frokost (da har hun fått grøt og melk). Får frokost kl 8 og gulper litt til og fra helt til 11-12 tiden.

Da spiser hun brød og frukt og får vann, gulper lite etter dette.

Har nå også begynt å gulpe etter middag. ALT av klær er fulle av middagsflekker som ikke går vekk :(

Gulper deres så mye? Noen som har noen tips?

Dette har jeg prøvd:
Sitte rolig og oppreist i 1 time etter hvert måltid. Funker ikke.
Har prøvd å gi ho mindre mat, det resulterte i at hun ble sur :p

Hun legger helt fint på seg heldigvis, men dette begynner å bli fryktelig irriterende.
Her om dagen dusja ho hele ryggen min med middagsgulp i butikken, fantastisk :-)

Gir du melk før eller etter mat? Her kan hun gulpe litt hvis hun får melk etter mat. Må alltid amme først.

Ja, masse gulp! Spesielt middag. Blir orange flekker på alt. Men synes det har blitt litt bedre, hun har fått middag i noen uker nå.
Kan jo bare være at magesekken bruker lang tid på å vende seg til ny mat.

Ja her gulpes det:-) kan bli litt travle dager så når hun har fått melka og bærest evt kryper så kommer det selvsagt:-p

Gir du melk før eller etter mat? Her kan hun gulpe litt hvis hun får melk etter mat. Må alltid amme først.

Jeg har prøvd begge deler, ser ikke ut til å ha noen betydning her.. nå drikker ho kun melk på morgenen og kvelden også og vann ellers.

Jeg har prøvd begge deler, ser ikke ut til å ha noen betydning her.. nå drikker ho kun melk på morgenen og kvelden også og vann ellers.
Hmm. Da er det som de andre skriver kanskje bare i en overgang.? Evt kan det være noe spesiell mat hun alltid gulper av, at det kan være hun ikke tåler det?

Ja, masse gulp! Spesielt middag. Blir orange flekker på alt. Men synes det har blitt litt bedre, hun har fått middag i noen uker nå.
Kan jo bare være at magesekken bruker lang tid på å vende seg til ny mat.

Godt å høre at det ikke bare er min. Syns alle andre sier at deres slutta å gulpe etter 3 mnd osv.
Ja kan jo være som du sier. Her har ho jo fått middag i 2 mnd nå. Tenkte jeg straks skulle prøve middagsglassene som er fra 8 mnd. Kanskje det ligger litt bedre i magen når det ikke er så flytende som 6 mnd glassene

Mini gulper også endel ennå :(

Hmm. Da er det som de andre skriver kanskje bare i en overgang.? Evt kan det være noe spesiell mat hun alltid gulper av, at det kan være hun ikke tåler det?

Kan ikke påstå at jeg har sett noen sammenheng. Gulper etter melk, grøt, middag og fruktmos. Skal bytte til 8 mnd grøt og 8 mnd middagsglass snart, kanskje det hjelper.

Hun gulper sjeldent etter grøten på kvelden da, men da ligger vi stort sett i ro/bader/steller.

Godt å høre at det ikke bare er min. Syns alle andre sier at deres slutta å gulpe etter 3 mnd osv.
Ja kan jo være som du sier. Her har ho jo fått middag i 2 mnd nå. Tenkte jeg straks skulle prøve middagsglassene som er fra 8 mnd. Kanskje det ligger litt bedre i magen når det ikke er så flytende som 6 mnd glassene
Her gulpa hun nesten aldri av morsmelk, men masse av middag. Kan til og med gulpe orange selv om det er mange timer siden middag og hun har spist grøt etter det.

Kan ikke påstå at jeg har sett noen sammenheng. Gulper etter melk, grøt, middag og fruktmos. Skal bytte til 8 mnd grøt og 8 mnd middagsglass snart, kanskje det hjelper.

Hun gulper sjeldent etter grøten på kvelden da, men da ligger vi stort sett i ro/bader/steller.
Høres ikke ut som det er noe mønster da nei.. Får håpe det går seg til. Ikke godt for de å gulpe så mye..

Nei har aldri gulpet mye. Men det har hendt etter hun har spist litt grøt. Er nok vanlig i overgang til fast føde...

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ikke ut som det er noe mønster da nei.. Får håpe det går seg til. Ikke godt for de å gulpe så mye..

Huff nei kan ikke være noe godt.
Hun gulper jo selvfølgelig mye når hun ligger på magen, hvis jeg er litt treig med å oppdage det så har hun lagt seg oppi det og gnidd det utover hele gulvet. Ho syns også kjempe gøy å kjenne på gulpet sitt :p blir litt vasking ja!

Han har gulpa lite, men nå i det siste har han begynt med å gulpe mer og mer! :s
Gulper ikke i vannvittige mengder, men kommer nesten alltid litt etter måltidene -spesiellt etter middag, grøt, skive o.l
Men det henger nok litt sammen med at han blir lagt på gulvet også snur han seg over på magen og kravler av gårde :p

Hun gulper jo selvfølgelig mye når hun ligger på magen, hvis jeg er litt treig med å oppdage det så har hun lagt seg oppi det og gnidd det utover hele gulvet. Ho syns også kjempe gøy å kjenne på gulpet sitt :p blir litt vasking ja!
Hahah de er rare:p slik er mi også. Skal borti og "leke" med detO.o

Her gulper hun kun dersom hun får trykk på magen etter hun har spist. Altså dersom jeg løfter henne opp på en måte som gir trykk mot magen.
Hun har heldigvis gulpet minimalt etter hun begynte med fast føde.

Hun griser så fælt når hun spiser middag, så klærne hennes er fulle av flekker som ikke går bort likevel om hun ikke gulper :P

Sånn er det her å, hun blir jo helt inngnidd i gulp. Ganske ekkelt, det lukter jo oppkast!

Her har gulpingen gitt seg helt.
Gulper masse kun hvis de får middagsglass. Så vi lager kun hjemmelaget middag nå.

Grøt blir ikkje gulpet av men middagen blir ikkje holdt nede.....

Nei, hun gulper nesten aldri lenger. :)

Back
Topp