Gulpeklut

ORIGINAL: *hale*

Jeg kjøpte noen flanellsbleier på Spar kjøp, og noen gasskluter på Jysk. Synes de fra Jysk virket best.
Vet Spar kjøp har vært utsolgt i evigheter for de flanellsbleiene, derfor jeg måtte handle resten på jysk.

Må si at jeg hadde 2 gaskluter sist, resten er gamle brettebleier (bomullsflanell) - gasklutene låg innerst i skapet og kom ut bare i stor krise....flanellen absorberer og ikke minst: blokkerer bedre slik at det ikke trekker gjennom!!! Synes jeg da.

jeg kjøpte noen på kid, og ei pakke på exit.
den på exit, eller name it, som det heter nå, var litt dyr, men veeeeldig søt da. hehe
vaska alle sammen, og klutene fra kid krympa, og ble i grunn ikke noe tettere i stoffet, mens klutene fra name it hadde samme str, men ble mye tettere og finere i stoffet.
fikk beskjed om å vaske dem noen ganger før bruk, og gjerne tromle dem også. da ble de enda bedre å bruke...

så, jeg skal ha flere fra name it! [:D]

ORIGINAL: Maria med magen

Er det flanellskluter eller gasskluter du skal ha?
Har ihvertfall gasskluter på princess... Kjøpte noen søte med elefanter på[:)]

Hva er forresten forskjell på flanellskluter og gasskluter, og hva fungerer best som gulpekluter :-P
Hmm, lurer på hva jeg har kjøpt...

ORIGINAL: vwengel

jeg kjøpte noen på kid, og ei pakke på exit.
den på exit, eller name it, som det heter nå, var litt dyr, men veeeeldig søt da. hehe
vaska alle sammen, og klutene fra kid krympa, og ble i grunn ikke noe tettere i stoffet, mens klutene fra name it hadde samme str, men ble mye tettere og finere i stoffet.
fikk beskjed om å vaske dem noen ganger før bruk, og gjerne tromle dem også. da ble de enda bedre å bruke...

så, jeg skal ha flere fra name it! [:D]

har også kjøpt en slik pakke, vil også ha flere av dem.. er det slike gasskluter??

jysk har, og princess og kid.... vnlige flanell eller gas kluter

ORIGINAL: Kemmet

ORIGINAL: Maria med magen

Er det flanellskluter eller gasskluter du skal ha?
Har ihvertfall gasskluter på princess... Kjøpte noen søte med elefanter på[:)]

Hva er forresten forskjell på flanellskluter og gasskluter, og hva fungerer best som gulpekluter :-P
Hmm, lurer på hva jeg har kjøpt...

Flanellskluter er litt tykkere enn gasskluter.
Jeg har begge deler og brukte mye flanellskluter i begynnelsen da hun gulpet MYE!
Flanellskluten tar i mot mye mer gulp en gasskluten. Gassklut brute jeg mer når hun ble litt større og bare rotet litt eller gulpet litt

ORIGINAL: smily81

E kjøpte på jysk. det va 6 i pakken og koster 50 kr. Har i lys rosa ,lyse blå og kvite. Heter egentlig gassbleier ,men e skal bruke de til gulpeklut.[:D]

De har jeg kjøpt flere av også! hadde mange slike til Hannah, å de var super gode!

Back
Topp